Hvordan lage din egen RPG karakter Personality Quiz

Noen rollespill, som "Dread", bruk en karakter spørreskjema for å skape både spilleren tegn (PC), og handlingen i spillet. Andre spill bruker karakter tester for å hjelpe deg kjøttet ut en karakter. Noen utgaver av Shadowrun har en 20-spørsmål undersøkelse for å gi deg en måte å utvikle figuren din bakgrunn. Du trenger ikke å spille en av disse systemene til å bruke en karakter quiz for å hjelpe spillerne fokusere sine ideer og skape karakterer basert på personlighet i stedet for statistikk. Prøvene kan være multiple choice eller korte svaret, avhengig av hvordan du ønsker å bruke dem. Jo mer kompleks quiz, jo mer bakgrunn og personlighet karakterene har. Du kan bruke quiz som en øvelse for å få spillerne til å tenke på sine karakterer som folk i stedet for statistikk blokker, eller du kan tenke ut et system der svarene på quizen generere statistikk.

Bruksanvisning

Spørsmål som utvikler tegn

1 Start med det grunnleggende. Hvor gammel er din karakter? Hva er hans rase? Hvor er han fra?

2 Still spørsmål om karakterens barndom. En prøve spørsmålet kan være "Min favoritt leketøy som barn var: a.) Et leketøy sverd, B) et kjemisett eller C) sjongleringsballer" Disse type spørsmål får spillerne til å vurdere hvorfor de valgte klassen eller yrke som de gjorde. Hvis du gjør et kort svar typen quiz, kan du spørre spillerne til å fortelle deg om deres favoritt barndomsminne.

3 Still spørsmål om karakterenes relasjoner med sine familier for å hjelpe dem å finne ut hva deres hjem livet var. En prøve multiple choice spørsmål kan være "Min familie var livet. A) god, B) dysfunksjonelle, eller C) Jeg har ingen familie" Alternativt kan du spørre spillerne til å beskrive en familie ferie samling.

4 Spør hvorfor tegnet valgte hans yrke eller klasse. Var det en spesiell hendelse som gjorde ham bestemme seg for å ta jobben han har nå? Hadde han en annen jobb før denne?

5 Pose hypotetiske spørsmål. "Kongen er en dårlig mann, men å fjerne ham ville destabilisere landet i en tid med krig Du:. A) fjerne ham uansett, B) vente til krigen er over eller C) la ham i kraft." Spørsmål som dette hjelpe en spiller bestemme hans karakters moralske orientering. I et kort svar skjema quiz, ber spillerne til å skrive om sine karakterenes moralske kompass: hvor de utviklet sin moralkodeks, som påvirket deres moralske beslutningsprosessen eller hvordan de føler om moralske koder generelt.

6 Bruk aksiomer for å hjelpe spillerne bestemme sine karakterenes syn på livet. "Den aksiom som best beskriver meg er: A) livet er bare en bolle med kirsebær, B) han som dør med flest leker vinner, eller C) den gylne regel". I et kort svar quiz, ber spillerne til å skrive ned aksiom at de føler best representerer deres verdensbilde.

7 Bruk spørsmål som hjelper en spiller bestemme sin karakters følelser om autoritet eller loven. "Reglene er: A) regler for en grunn, B) ment å være brutt, eller C) beste vurderes fra sak til sak." Hvis du bruker et kort svar quiz, be ham om å beskrive hva han ville gjøre hvis han så en forbrytelse blir begått.

8 Still spørsmål om en karakters følelser om andre mennesker. "En fremmed er: A) en venn jeg ikke har møtt ennå, B) noen som ikke vil bli savnet eller C) best unngås." Eller be spillerne til å skrive ut hvordan de ville reagere på en situasjon der de var på en fest der de ikke kjenner noen av de andre gjestene.

Spørsmål som genererer tegn

9 Link svarene i quizen til evne score eller attributter. Et tegn som sier trening er hans favoritt tidsfordriv vil ha en høyere styrke eller utholdenhet poengsum mens noen som foretrekker å lese ville ha en høyere intelligens eller Smarts score.

10 Bruk hypotetiske spørsmål for å avgjøre et tegn justering. Amoralske svar gjør at karakteren onde mens pragmatiske som gjør ham nøytral og moralske svar gjør dem godt.

11 Bruk spørsmål om livserfaring til å generere ferdigheter. En karakter som vokste opp i et fiskevær ville ha svømming ferdigheter. En annen som vokste opp i en by kan være streetwise.

12 Bruk spørsmål om jobb historie eller interesser for å bestemme tegn klasse eller yrke. Et tegn som tjenestegjorde i hæren ville være en fighter. En karakter som lærling hos en håndverker kan være en smed. En karakter som jobbet som skuespiller eller musiker kan være en bard. Et tegn som er troende kan være en prest eller en prest.

1. 3 Still spørsmål om en karakters svakheter og sterke sider for å finne ut ulemper og kanter. En karakter som ikke vil forlate en mann bak kan være lojal. Noen som liker å ta risiko kan ha et spilleproblem.

Hint

  • Tailor spørsmålene til systemet vil du kjøre. Ikke alle systemer har justering, klasse eller fordeler og ulemper så stille spørsmål som skaper disse tingene vil ikke være nyttig.
  • Hvis du gir quizen før figuropprettings det kan hjelpe en spiller bedre bestemme klassen og ferdigheter. Hvis du gir den etter karakterer det kan hjelpe dem å skape en solid back historie å rettferdiggjøre de valg de allerede har gjort.