Hvordan lage en XNA spill

XNA er et Microsoft merkevare knyttet til selskapets Visual Studio og Visual C # produkter. Det er en åpen og gratis spillutvikling verktøysett som debuterte i 2004 og fikk et hopp i popularitet blant programmerere og oppstart spilldesignere i 2008. Den primære plattformer for spill utviklet gjennom XNA er Xbox 360, Zune og Windows PC. Selv om XNA titler avvike fra kommersielt laget spill i form av kvalitet og raffinement, kan de være veldig hyggelig og er et utmerket utgangspunkt for spirende utviklere. Med XNA, kan du arbeide på spillutvikling karriere uten store ressurser og tilkoblinger --- selve definisjonen av homebrew.

Bruksanvisning

1 Merk at du må være kjent med Microsofts Visual Studio, samt være flytende i Visual C # programmering. Kontroller at PCen oppfyller de grunnleggende kravene --- Vista eller XP Service Pack 2 pluss et skjermkort som støtter DirectX 9.0c med Shader Model 1.1, grafikkverktøy ansvarlig for spesielle visuelle effekter.

2 Bli med XNA Creators Club på xna.com og registrere deg for fullt medlemskap. Last ned den nyeste versjonen av XNA Game Studio programvarepakke. Pass også på å laste ned de nyeste versjonene av Visual Studio og Visual C #, som integrerer med XNA programvare, samt både DirectX development kit og runtime Web installatør. Alle disse nedlastingene er gratis fra Microsofts nettsted.

3 Kjøp en premium medlemskap på XNA Creators Club etter å sørge for all programvare ble lastet ned på riktig måte. Selv XNA seg selv er gratis, krever det betalt medlemskap for å selge spill utviklet for Xbox 360 på Xbox Live Marketplace.
Avgjør om spillet vil være for Xbox 360, Zune eller Windows PC før du fortsetter.

4 Utvikle spillet ditt i Visual Studio og XNA Game Studio miljø. Husk spillmotoren og programmering er helt opp til ditt nivå med Visual C #, som XNA ikke gjør noen av disse automatisk som tradisjonelle spillmotorer som Unreal 3 og Chrome 4.
Utvikling tid er helt avhengig av dine egne ferdigheter og ambisjoner --- fleste XNA filmer tilgjengelig for øyeblikket har tatt noen måneder å lage, med lag i snitt fem medlemmer. Dette er merkbart annerledes enn full kommersielle spill, som tar rundt hundre mennesker og mer enn to år i gjennomsnitt.

5 Test din ferdige spillet på Xbox 360-konsollen, Zune eller Windows PC. Den XNA Game Studio suite har funksjoner utformet for å "fullføre" spill for overføring til disse enhetene. Sørg for at alle feil og glitches du kan finne er utarbeidet før neste trinn. Med andre ord, må spillet fungerer som forutsatt.

6 Send det ferdige spillet som en .ccgame fil til XNA Creators Club; videre sende det til Xbox Live Marketplace, hvis det er en Xbox 360-tittel. Vær forberedt på en langvarig peer evalueringsprosess foretatt av andre XNA skapere, pluss en sertifiseringsprosess av Microsoft hvis du ønsker å selge spillet på Xbox Live. Spill kan ikke bli publisert eller delt med andre uten denne godkjenningen scenen, men kan holdes for eget bruk.

Hint

  • Mens nominelt for tre plattformer, XNA titler er primært rettet mot Xbox 360, som også er der de kan generere mest inntekter gjennom salg på Xbox Live Marketplace.Make Husk å lese all dokumentasjon knyttet til XNA --- det kommer med programvarenedlastinger nevnt ovenfor. Kom tilbake med Skaperen Club fora og sosiale nettverk så ofte du kan. Plus, det er der Microsoft innlegg info på nye programvareoppdateringer.
  • Husk at XNA er ikke en out-of-the-box spillet maker --- det er et utviklingsmiljø, og ikke en enkel en på det. Den består av flere heftig programvare suiter og er avhengig av brukerens kunnskap til å fungere. XNA tilbyr ingen reell snarveier --- skapere er ansvarlig for all koding, grafikk, musikk og lydeffekter. De viktigste fordelene med XNA er et meget brukervennlig grensesnitt, optimalisert utvikling for å møte Xbox 360 krav og omfattende støtte fra stipendiat creators.While uendelig mye mer rimeligere enn vanlig spillutvikling, XNA krever like mye dyktighet og investering i å bygge din spillutvikling opplevelse.