Hvordan lage et spill med spillet Maker 7

Du kan lage din egen video kom med et dataprogram som heter Spillmaker 7. Bruk ulik bakgrunn og innlemme bruk av musikk og lyder i spillet. Når du blir mer erfaren i bruk av programvaren, dra nytte av den innebygde programmeringsspråket funksjonen. Last ned programvaren gratis og hvis du registrerer din versjon kan du låse opp spesielle funksjoner.

bruksanvisning

Legg en Sprite

1 Få en idé for spillet du ønsker å opprette og skrive en enkel design dokument.

2 Last opp et sprite, finn "Ressurser" i spillet Maker 7 og tilgang "Create Sprites."

3 Velg et navn for sprite og klikk deretter på "Load Sprite." Dette åpner en boks der du må navigere til "Ressurser" av Game Maker 7 mappen og velge en .bmp bilde for sprite. Trykk "OK" for å lagre og lukke skjemaet.

4 Legg til så mange sprites du vil for objekter i spillet ditt. Disse spriter kan samhandle med hverandre.

Last lyd for Sprite

5 Naviger til "Resources" -menyen og velg "Create Sound" fra rullegardinlisten. Den "Sound Properties" boksen vises. Velg "Name" feltet og endre navn til «snd_bounce".

6 Klikk på "Load Sound" knapp som åpner en boks. Gå til "Ressurser" -mappen for spill Maker 7 velger deretter lydfilen "bounce.wav."

7 Trykk "OK" og formen lukkes.

Opprett et objekt og Event

8 Gå til "Ressurser" -menyen og velg "Create Object" fra rullegardinlisten. Den "Object Properties" vises, velger du navnet på objektet og eventuelle handlinger du ønsker dette objektet.

9 Velg om du vil at denne gjenstanden skal være synlig eller solid.

10 Trykk på "Legg til hendelse" knappen for å legge til en hendelse for deg motsette seg gjøre, for eksempel lage.

11 Grip musen og dobbeltklikk på den type "flytte" eller "hoppe" fra høyre side av sekstenmeteren som du vil at objektet skal gjøre. Dette åpner en annen boks på detaljer hva flyttingen vil bli.

12 Angi flytte kriterier, for eksempel hastighet og retning.

1. 3 Klikk "OK" for å lagre.

Legg Sound til hendelses

14 Velg "Object Properties" boksen fra forrige avsnitt.

15 Klikk på "Legg til hendelse" og velg "Collision".

16 Trykk på lydikonet i «Action» -kolonnen og "Play Sound" vises. Naviger til den lyden du vil bruke, og skriv det inn i "sound" -feltet. Klikk "OK" for å lagre.

Opprett en Room

17 Naviger til "Resources" -menyen, velg "Create Room" fra rullegardin, deretter "Room Properties" vises.

18 Velg "Innstillinger" fra den venstre navigasjonsruten, og angi navnet og en bildetekst for spillet ditt.

19 Klikk på "Objekter" -kategorien. Dobbeltklikk på ikonet som ser ut som en utklippstavlen ved siden av "Objektnavn." Naviger til lagrede gjenstander og plassere dem her til bruk.

20 Trykk på "Bakgrunn" -fanen og legge til bakgrunnen du å lage et spill med spillet Maker 7.

21 Lagre spillet ditt ved å velge "Lagre som" fra "Fil" -menyen og bruke en .gmk utvidelse for spillet ditt.

Test spillet

22 Åpne "Kjør" menyen og velg kommandoen "Run Normalt." Din utforming vinduet vil forsvinne, og spillet er lastet og vil vises på skjermen.

23 Spill med laget spill med Spillet Maker 7 til din tilfredshet.

24 Lagre spillet som en kjørbar ved å gå til "Fil" -menyen og velg "Create kjørbar" fra rullegardinmenyen.