Hvordan skrive RPG Story Lines
I motsetning til tradisjonelle fortellinger, Role Playing Games (RPG) historiefortelling krever aktiv deltakelse fra alle involverte. Mange foretrekker RPG historier til mer passive former for underholdning, for eksempel ser på TV, fordi RPG tillater deltakerne å forbli engasjert og aktivt ta beslutninger. Skrive en RPG historie krever litt planlegging og verden bygge kompetanse, samt evnen til å være fleksibel og lytte til spiller inn, men det er givende å se andre spillere underholdt og engasjert i en verden du opprettet.
Bruksanvisning
1 Finn ditt medium. Bestem om du ønsker å skrive en historie for en tradisjonell penn og papir rollespill, slik som Dungeons and Dragons, eller hvis du foretrekker å ta din historie til Internett. Det finnes ulike oppslagstavler og chatterom dedikert til rollespill, og hvis det ikke er noe der som passer dine interesser, er det alltid mulig å lage ditt eget nettsted og ditt eget spill. Mediet valgt vil påvirke strukturen i historien. For eksempel, en RPG historie designet for en prat rom trenger sannsynligvis å tillate mer improvisasjon og mindre planlegging enn ett designet for en penn og papir rollespill, som spillere har en tendens til å fordele forteller ansvar jevnere i et slikt medium.
2 Samle informasjon. For å lage en historie, er det viktig å også lage en omfattende verden for andre spillere å utforske. Design og plan kart for ulike regioner, en historie for verden, en liste over de forskjellige raser som lever i verden, og informasjon om hvordan du spiller spillet. Oppbevar denne informasjonen tilgjengelig for spillere for referanse. Innhenting av informasjon er noe lettere hvis du arbeider av en allerede etablert spill kanon, sånn for Vampire: The Masquerade. Opprette alle disse materialene fra scratch vil kreve mer innsats og forskning.
3 Husk spillerne. Vet hvor mange mennesker RPG historie blir skapt for og hva slags karakterer de spiller. Dette vil tillate deg å skreddersy din RPG historie å passe spillerne til stede. Spar viltvoksende kampanjer for større grupper av spillere, og vurdere mindre, raske økter om bare å spille med to eller tre personer. Bruk en bestemt karakter historie og klasse for tomten ideer. For eksempel, hvis det er en karakter som er en tyv, en lurvete tyver laug nærme seg og tilby ham kontrakt arbeid. Kanskje det er en trollkvinne som finner seg å bli etterfulgt av noen fra hennes mørke fortid. Bruk dine spillere for inspirasjon og bidra til å holde dem engasjert i fortellingen.
4 Lag historien. Historien bør plasseres i verden designet for RPG og følge alle regler i verden. I motsetning til den narrative for en novelle eller roman, bør en RPG historie tomten inneholder flere alternativer og innlemme flere scenarier at spillere kan følge, som alle kan eller ikke kan bli utforsket. Tenk på det som en velge dine egne eventyr historien, der avgjørelser spillerne påvirke utfallet på ulike intervaller. Det er flere RPG historien ideer som kan bli funnet på Internett, herunder lister over vanlige RPG klisjeer og tilfeldig idé generatorer.
5 Opprettholde fleksibilitet og improvisasjon. Et RPG historie er ikke en statisk fortelling og deltakerne er ikke passive lesere. Spillere vil noen ganger ta avgjørelser som er uventet, og ender opp med å kaste din nøye konstruert tomt i en helt ny retning. Unngå å tvinge spillere til en bestemt retning. Gi dem fleksibilitet i strukturen av historien, som de er en integrert del av å skape fortellingen. Det hjelper også å ha evnen til å improvisere og tenke raskt hvis planene blir kastet av. Hvis du har problemer med å impro, lage et ark med ideer og holde den i nærheten under lek.