Hvordan spille kortspillet 200

En kortstokk har nesten en endeløs rekke av spillmuligheter, inkludert kortspillet 200. Dette spillet er et samarbeids knep-tar spill hvor to lag med to spillere har til oppgave byr sine hender og ta triks. Hvis du er i det hele tatt kjent med noen spill som spilles med en trumf farge, bør du enkelt plukke opp reglene for 200. Det er en ganske rask og morsomt spill for fire spillere.

Bruksanvisning

1 Fjern kort fra kortstokken. For spillet på 200, må du ta med dekk ned til 36 kort ved å fjerne 2s gjennom 4s samt 6s av alle drakter. Dekk bør inneholde bare ess ned til 7s og deretter 5s.

2 Bestem lag. Dette er en partner spill hvor lag med to spillere har til oppgave med å ta triks. Hver trikset fungerer for å legge til punkter i lagets totale poengsum.

3 Bestemme rekkefølgen av lek. For å bestemme rekkefølgen på spill, er det bare håndtere ut kortene en om gangen. Den første personen til å motta en Jack er den første giveren og spillet fortsetter til hans venstre rundt bordet med klokken.

4 Dele ut kortene. Når den første giveren er satt, stokke 36 kort og håndtere hele dekket, i trinn på tre, for alle spillere. Hver spiller bør starte med en hånd på ni kort.

5 Bud hånden din. Starter med personen til venstre for dealeren, begynner å gi bud hendene. Siden 200 er et triks å ta spill, må du bestemme hvor mange poeng du tror laget ditt vil være i stand til å ta i denne runden av. Minimumsbudet er 50 poeng og kan øke rundt bordet som hver spiller tar hennes tur til å by. Selvfølgelig, ikke alle kortene er verdt poeng. Og selv om rangeringen er A, K, Q, J, 10, 9, 8, 7 og 5, de eneste kortene som er verdt poeng er Aces, 10s og 5s, med ess og 10s verdt 10 poeng og 5s verdt 5 .

6 Velg trumf. Personen som bud de høyeste punktene, noe som betyr at personen som erklærer deres lag vil ta flest poeng for denne runden, velger trumf. Denne personen vil da føre det første kortet av spillet.

7 Spille hånden din. Alle spillere vil spille sine hender for rundt bordet. Som de fleste knep-tar spill, må du alltid følge etter med mindre ingen forbli i hånden. Hvis et kort er ført som du ikke lenger har noe av det passer, kan du enten spille et trumfkort eller kaste av (spille et kort av en annen sort som ikke er trumf). Det høyeste kortet (eller høyeste trumfkort) tar utslaget. Dette trikset er plassert foran den personen som har vunnet det, og han vil da lede neste kortet.

8 Tally poeng. Når alle kortene er spilt og alle triksene er tatt, er det på tide å stemme opp poeng for runden. Hvis laget ditt bud de høyeste punktene (og valgt trumf) for runden, må dine peker kort legge opp til minst budet. Disse punktene (pluss noen ekstra) er lagt til din totale poengsummen for spillet av 200. Hvis du ikke får budet, er at budet deretter trukket fra de samlede poeng. Motstanderlaget samler poeng hvis de forsøkte å by under budgivning. Selv om det andre laget ikke gjør sitt bud, må motstanderlaget har bud noe å tjene noen poeng for runden.

9 Fortsett å spille. Etter punktene har blitt stemte for runden, blir kortene sendes til personen til venstre for giveren. Spillet fortsetter rundt sirkelen. Det første laget til å samle 200 poeng vinner spillet. Også hvis et lag går "i hullet", eller negativ, 200 poeng, det andre laget er erklært som vinner.

10 Vinn spillet.

Hint

  • En variant av spillet på 200 er å plassere giveren i posisjon til å avgjøre trumf for hver runde. I denne situasjonen, må laget ta flere poeng enn den andre for å legge til punkter i den totale poengsummen. Dette er ikke den beste varianten av spillet, men det kan spilles på denne måten.