Hvordan Tank i «Cataclysm»

Hvordan Tank i «Cataclysm»


Tanking i «World of Warcraft: Cataclysm» er en utfordrende, men givende jaktstarten. Hvis du er komfortabel i en lederposisjon, med mange kamper fokusert og hengsling på deg, så tanking kan være hva som gir maksimal spenning for din spilletid. I «Cataclysm» mengden av samarbeid og strategi har økt, noe som gjør tanking en svært fokusert posisjon krevende planlegging og spille ferdigheter. Men det er en god tank en velsignelse for noen part, og vite at du gjorde jobben din godt er en belønning alle sine egne.

Bruksanvisning

1 Velg tanking klassen. Det er fire tanking klasser: Warrior, Paladin, Death Knight og druid. Hver har sin egen play-stil og variabler i hvordan de håndterer tanking plikter. Eksperimentering med flyten av hvordan hver klasse angrep, gevinster aggro og bruker sine evner er den beste måten å vite hvilken type tank du foretrekker. Vanskelighetene med tanking med hver læres kun av praksis. Selv ved lave til middels nivå, kan du måle følelsen av hver type tank og finne ut om det passer din stil.

2 Planlegg gear. Gearing tank betyr å gå for mer enn bare den maksimale utholdenhet. Å ha et stort antall treff er bra med mindre du har lavt unngåelse eller innstrammingen. Helbredelse 10 tusen treff versus 1000 gjør en gigantisk forskjell for en healer, og bruker for mye bare å holde tanken opp kan renne ham raskt. Fokuser utstyret først på å få til treffet cap, deretter på den myke kompetanse cap, deretter til unngåelse. Hvis du ikke blir truffet, kan healeren spare mana.

3 Hold orden på trusselen. Grunnlaget for all tanking er trusselhåndtering. Hver gang en skapning er hit eller et tegn blir helbredet, fører det til trusselen. En tank viktigste jobb er å holde trusselen fokusert på ham under en kamp. Dette betyr å vite hvilke av dine evner forårsaker mest trusselen, og sykling gjennom dem flere ganger for å holde fokus på deg. Dette gjør at healeren å fokusere leges på et enkelt mål, og holder de mykere klassene fra å bli angrepet. Det betyr også å se for skapninger som trekker seg for å angripe de myke medlemmer av en gruppe, og få deres oppmerksomhet, slik at de fokus tilbake på deg, den ene er laget for å ta juling.

4 Vær på vakt. Å være en tank vil si å tenke gjennom kamper og betale oppmerksomhet. Ikke dra så fort som å nekte healere og magikere tid å gjenopprette. Ikke trekk så sakte som å kjede dem til uoppmerksomhet. Når du lander de første angrepene, er en god strategi for å flytte slik at motstanderens rygg er slått til resten av partiet, senke sitt forsvar mot de høyeste skadeangrep. Holde en øyeblikkelig pull som en hån tilgjengelig er lurt også, så det kan plukke opp en motstander som trekker av å angripe andre.

5 Ta kontroll over kampen. Du trenger tillit til tanken, og ferdigheter til å holde en kamp under kontroll. Andre klasser kan løpe rundt og gjøre ting som gjør ferien tanking livet surt, men hvis du er klar og venter det, kan du raskt reassert kontroll via noen få tastetrykk, og kampen kan fullføre vellykket. Kjører kampen betyr å holde kontroll over de trekker og holde kampen fokusert. Utpeke mål og drepe ordrer for vanskelige kamper og sørge for at dine partimedlemmer er alle på samme side om hvem de angriper neste. Enhver kamp kan vinnes med tilstrekkelig koordinering og dyktighet.

Hint

  • Innse at som en tank, er du i sentrum av oppmerksomheten, og ofte sentrum av skylden. Hvis en kamp ender dårlig vil du ta mye av varmen selv om du gjorde jobben din.
  • Topping skaden meter er ikke din bekymring; kontrollere kampen er.
  • Sørg for at partiet kjenner kampen før du drar. Noen sekunder med forberedelser eller forklaring sparer mye mer tid enn en tørke.