Hvordan vet Haunted House Stories

"På toppen av en ås, i utkanten av en by, blottet for naboer og støy, satt et hus. Men dette var ingen vanlig hus ..." Haunted House historier er alltid morsomt å fortelle og spennende å høre. Det handler om å skape en atmosfære og har en troverdig historie linje. Og, selvfølgelig, historiene er alltid bedre når de er sanne. Se nedenfor for tips om hvordan man best kan fortelle en hjemsøkt hus historie.

Bruksanvisning

1 Engasjere publikum. Offhanded bemerkninger i en rolig setting alltid fungerer best. Prøv "Hørte du Murphy huset er opp for salg?" eller "Er det noen som vet hvem som eier huset på toppen av Crescent åsen?" og kanskje, "Hørte du hva som skjedde med Sarah Miller på Conner eiendom? Alle snakker om det."

2 Sette scenen. Gi plasseringen av eiendommen og beskrive omgivelsene. Ved hjelp av virkelige navn og steder bidrar til å gjøre historien mer troverdig.

3 Beskriv huset. Start med utsiden og deretter gå inn. Ord som "mørk", "klam", "livløs", "ensom" og "isolasjon" er alltid nyttig i å skape atmosfære.

4 Presentere en historie av huset. Alt du vet eller noe du kan gjøre opp verk. Grusomme mord, tapte kjærligheter og ulike forferdelige hendelser som skjer i huset fortid vil skape en følelse av forventning i salen.

5 Presentere dagens situasjon. Dette er når du tar historien fram til i dag og dele ditt engasjement med huset. Dette er hva du vil den skal være.

6 Bli den skumle delen og tregere. Husk å ha mange lange pauser og utøve de fem sansene å haug på atmosfæren ekstra tykk.

7 Vente noen til å spørre hva som skjedde etterpå og gi et resultat av huset relatert erfaring. Avslutt med å forklare den permanente effekt på karakterene i fortellingen.

Hint

  • Gamle hus fungerer best fordi nye husene alltid trenger flere detaljer og grunner for å være hjemsøkt som fundamenter bygget på gravplasser. Folk antar gamle hus er hjemsøkt, så det er mye mer troverdig.
  • Dårlig vær, men litt corny, kan skape atmosfære, spesielt hvis du legger til en vri. "Vi måtte gå inn, stormen var så ille, vi hadde ikke noe valg."
  • Kraftmangel, blinker av Odd lys, nesten hvisker, og en shuffle i neste rom, er fine detaljer for å utbrodere en historie. Noen ganger små hendelsene som ledet opp til hovedarrangementet vil holde publikum med på turen.
  • Ideer for tomten linjen: Stuck inni et gammelt hus under en stormPerforming et spøkelse våkenatt på en darePlaying med en oui-ja bord i et forlatt houseGoing ut for å sjekke ut et gammelt hus, og bare en kommer backReturning til en gammel gård
  • Husk å holde historien rett. Det er ikke skummelt hvis vi ikke kan følge med.