Ideer for en Joystick Emulator Plugin

Ideer for en Joystick Emulator Plugin


Spill emulatorer er vant til å spille konsollspill du eier samt gratis titler designet av uavhengige programmerere som senere gitt ut over Internett. Slike programmer er avhengige av plugins for å håndtere video, lyd og kontrollerrelaterte innstillinger. Som styrespaker presentere en integrert del av en emulator, er utvikling ofte avhengig av samfunnet tilbakemeldinger og grundig testing. Som et resultat, kan samle viktige ideer effektivt forbedre en plugin samlede nytten.

Spar Flere profiler

Muligheten til å lagre individuelle kontrollerkonfigurasjoner tillater brukere å teste ulike joystick oppsett med effektivitet. For eksempel kan brukerne tildele et sett av handlinger til visse knapper og deretter lagre slike innstillinger som en ekstern fil. Dette gjør det mulig for brukere å bytte til alternative oppsett bør de ønsker å eksperimentere med ulike spillinnstillinger. I tillegg kan brukerne effektivt sikkerhetskopiere disse profilene når operativsystemet må formateres.

Rapid-Fire Feature

Avhengig av spillet i spørsmålet, kan brukere ønsker å endre en eller flere handlinger, selv om det ikke er støttet som standard. For eksempel, hopping og skyting er vanlige spillfunksjoner, men kontinuerlig å trykke på "Jump" eller "Skyt" -knappen kan bli kjedelig. Dermed gjennomføre en rask brann (eller turbo) lar spill for å utføre den ønskede handlingen ved å la en bestemt knapp trykkes. Dette gjør potensielt spill mer tilgjengelig for spillere som opplever vanskeligheter med å møte noen nødvendige mål som krever mye tapping av knapper.

Force Feedback Justering

Mange eksisterende plugins aktivere force feedback har automatisk, noe som gjør joysticken skjelve og rumble i visse spill scener. Force feedback kan renne en trådløs joystick batterier på en raskere hastighet på grunn av de ekstra signaler som sendes til enheten. Gir mulighet til å slå av slike innstillinger kan potensielt gjøre plugin mer tilgjengelig og dermed få mer popularitet.

musemulering

Emulatorer vanligvis stole på en kombinasjon av mus og joystick navigasjon. Markøren brukes hovedsakelig fra programmets grensesnitt Mens styringen bare anerkjent mens et spill er aktiv. Slik at styrespaken for å etterligne en musepekeren forhindrer effektivt nødvendigheten av å skifte mellom begge enhetene. Dette er spesielt nyttig for HTPC datamaskiner, der operativsystemet er i hovedsak styres gjennom en fjernkontroll.

Vanlige hurtigtaster

En joystick plugin bør ideelt tillate brukeren å tildele kritiske emulator funksjoner, slik som i sanntid lagring og lasting. Disse funksjonene er vanligvis tilgjengelig via en hurtigtast, beviser upraktisk for brukere som spiller spill på avstand. I hovedsak bør en joystick plugin inneholde nok alternativer å fullstendig avvise behovet for andre inndataenheter eller innsatskombinasjoner.

Individuell Spill Configuration

Joystick plugins er ofte laget for å fungere universelt med samme knappekonfigurasjon for hver kamp. Selv om dette bidrar til å eliminere kompatibilitet bekymringer, det påvirker også måten brukere spille enkelte titler. Som denne modellen tvinger spillerne til å utføre enhver handling fra den samme knappen, begrenser det den komforten fra ett spill til en annen. Som en effektiv løsning, bør en joystick plugin mulig for brukere å tildele enkelte konfigurasjonsinnstillinger manuelt til hver kamp.