Ideer for ledetråder for en skattejakt

Ideer for ledetråder for en skattejakt


Skattejakter kan legge til morsomme til Halloween fester, bursdager, camping turer og andre anledninger. De kan spilles av enkeltpersoner eller grupper. Spillerne får en rekke ledetråder som tar dem fra ett sted eller objekt til et annet. Spilleren eller laget til å nå alle de objekter eller steder først vinner spillet.

Ledetråder for Ruter

En skattejakt som foregår på en bestemt rute vil holde alle spillerne på vei i samme retning. Ledetråder som er gitt vil bare innebære steder eller objekter langs ruten. For eksempel kan en anelse lese, hva som skjer på 19:00 på nabolaget skolen? For å finne ut, vil spillerne trenger å gå til skolen og sjekke oppslagstavlen. Når de finner ut hva som skjer på 19:00, de bringer denne informasjonen tilbake med dem på slutten av spillet.

Spillerne vil da lese den neste ledetråd. Det ville heller være på en liste delt ut i begynnelsen av spillet, eller plasseres på skolens oppslagstavle. Den første spilleren eller laget til å nå alle ledetråder og gjøre det tilbake til hjemmebase vinner.

Ledetråder etter posisjoner.

Når skattejakt er ikke på en bestemt rute, ledetråder må være mer spesifikk. For å få spillerne fra ett sted til et annet, vil ledetråder inneholde stedsinformasjon. For eksempel kan en anelse være å krysse broen til lekeplassen, der du ser en sving. Spillerne må finne ut hvilke lokale lekeplassen har en bro av det, så gå til huskestativet. Den neste ledetråd, som ligger på swing sett, ville fortelle spillerne hvor du skal dra neste. Planleggeren kan kreve spillerne til å ta et bilde av seg selv med plasseringen å bevise at de var der. Den første til å nå de endelige plassering vinner.

Object ledetråder

I skattejakt som inkluderer objektledetråder, får hver spiller eller et lag får en liste over ting de må finne på egenhånd. Listen kan inneholde en plen gnome, hår børste, lyktestolpe, eller andre tilfeldige element som kan finnes i de fleste samfunn. Planleggeren krever at spilleren eller laget til å enten ta tilbake varene eller ta et bilde for å bevise at de fant dem. Spillere deretter gå ut å finne objekter på listen. Spillere som kommer tilbake den raskeste, og med de fleste elementene på listen, vinne spillet.