Instruksjoner for livets spill: Star Wars, Jedi Path Milton Bradley

Den opprinnelige "Life" brettspill tillatt spillerne å pakke en farget bil full av blå og rosa tokens og fortsetter gjennom livet, tjene ferdighets fliser og fullføre utfordringer underveis. "Game of Life: Star Wars, Jedi Path" vendinger dette spillet ved å legge til en Star Wars tema i saken. Snarere enn å konkurrere om hvem som kunne ha mest penger som i den tradisjonelle versjonen av Life, spillere konkurrerer om å se hvem som kan være den mektigste Jedi kriger.

Bruksanvisning

1 Tegn to ferdighets fliser (enten begge av samme ferdighet eller av ulike ferdigheter) og velg deretter en Jedi klanen. Du kan velge mellom Bantha, Kaadu eller Gundark. Ditt første mål er å passere din første ferdighetsprøven - den Bantha klanen tar lengst rute, men gir deg den beste muligheten til å sende dine Jedi tester. Gundark er den korteste ruten, mens Kaadu ligger et sted i mellom.

2 Snurr spinneren og flytte karakteren din hele beløpet av spinn - med mindre du kommer over en rød plass. Hvis du kommer til en rød plass, må du stoppe umiddelbart - selv om du har flere trekk igjen. Følg instruksjonene fra den røde plass, og deretter avslutte din tur. Kjente røde firkanter inkludere "Jedi Trial", "Build Lightsaber" og "The Trials", den siste som vil avgjøre om din karakter er Jedi eller Sith.

3 Tegn en "leksjon" kortet hver gang du lander på en "leksjon" firkantet, og følg instruksjonene på kortet. Du må vinne møte for å få en ferdighet flis. Det er ingen straff for å miste. Sjekk trinn 6 for å se hvordan møter håndteres.

4 Tegn en "Mission" kortet hver gang du lander på en "Mission" firkant, følg deretter instruksjonene. Hvis du vinner møtet, plukke to ferdighets fliser. Hvis du mister møtet, mister en ferdighet flis. Sjekk trinn 6 for å se hvordan møter er ferdig.

5 Land på en "Jedi Challenge" firkantet og du vil bli tvunget til å utfordre en annen spiller i området merket på torget. Hver av dere vil spinne spinner, så legger det tallet til pre-eksisterende ferdigheter. Jo høyere tall vinner. Hvis du tie, spinne igjen.

6 Snurr spinneren å avgjøre utfallet til noen møter. Avgjøre om du lykkes gjøres ved å legge inn nummeret du spinne til karakteren din nåværende ferdighetsnivå og sammenligne den med møtet terskelen nummer. For eksempel, hvis du trenger et energinivå 9 for å passere et møte, og karakteren din har en fem energiferdighetsnivå, må du spinne en 4 eller bedre. Å passere møtet, må du ha et tall som er lik eller større enn møtet terskel nummer. Hvis du lykkes, ta en ferdighet kort av ditt valg.

7 Når slutten områder av spillet ved å bevege figuren din rundt på brettet. Den første Jedi å gjøre det til "Final Trial" kan legge seks ferdigheter, kan andre legge tre, kan den tredje legge en og den fjerde får ingen. Hvis du har valgt den mørke siden, til den første Sith nå finalen Trial mottar fire ferdighets fliser, mens den andre Sith får ingen.

8 Vinn spill med bare Jedi eller bare Sith ved å ha flere ferdighetspoeng enn alle de andre spillerne. Men hvis spillet har både Jedi og Sith-spillere, må Sith spilleren med flest ferdighetspoeng utfordre Jedi spilleren med flest ferdighetspoeng. The Sith spiller kan velge tre områder der de to vil slaget (som Logic, Fighting og energidepartementet). Begge spillerne spinne spinner og legger det tallet til sine akkumulerte ferdighetspoeng, med høyest antall vinnende. Hvis Sith spilleren vinner alle tre, vinner de; men hvis Jedi spiller vinner en av utfordringene, vinner de.