Interaktive Lab Aktiviteter Om Motion for Middle School

Interaktive Lab Aktiviteter Om Motion for Middle School


Bevegelse er endringen av posisjonen av et objekt i forhold til et annet, i henhold til TheFreeDictionary.com. Sir Isaac Newton, en av de viktigste tallene i etableringen av moderne vitenskap, laget tre lover om bevegelse håndtere potensialet utenfor krefter, akselerasjon og reaksjon, ifølge Brighthub.com. Studenter kan videre forstå disse begrepene, som alltid er i full gang rundt dem, gjennom interaktive bevegelse og egne aktiviteter som bringer dem til livet.

Tornado i en flaske

En spennende lab aktivitet om bevegelse omhandler en av de raskest likene av all-en tornado, ifølge Arbor Scientific. Studenter i denne aktiviteten kan fylle en to-liters brusflaske med vann og litt konditorfarge og deretter koble denne til en identisk flaske ved hjelp av en liten, smal tube leketøy kalt en tornado tube. Studenter deretter kan slå denne timeglass-utseende enheten opp ned og se virvelvinden som foregår. Gjennom denne aktiviteten, lærer ideene til rotasjonsbevegelse-spesielt sirkelbevegelse-og kinetisk energi. Kinetisk energi faktisk er energien av bevegelse, i henhold til Whatis? No. Aktiviteten viser at når gjenstandene faller, de overfører sin lagrede energi, som kalles potensiell energi til kinetisk energi etter hvert som de fremskynde eller rotere raskere.

Pendulum Swing

En annen lab aktivitet tillater elevene å forstå bevegelse ved å lage en fysisk pendel. Studenter kan sette opp en ring stand med en millimeter av plass under den og bore et hull nær slutten av en meter pinne. Ved å klemme en spiker som vil holde måleren pinne gjennom hullet og deretter trekke pinnen til side og la det gå, vil de se bevegelse på jobb. Den fysiske pendel-som fungerer som det av en bestefar klokke, for eksempel-har massen fordelt i hele sin lengde i stedet for på slutten. Studentene skal lære at en pendel svinger fordi det stadig konverterer potensiell energi til kinetisk energi og tilbake igjen. De vil også se at pendelen når sin maksimale hastighet når det faller fra det høyeste punktet i midten, ifølge Science Design, Inc.

Marble Roll

Ved å rulle to kulene ned ulike baner som starter fra og slutter i samme høyde, studentene også kan lære om bevegelse. En rampe skal dyppe ned i midten, mens den andre forblir nesten horisontalt. Studenter deretter kan bruke foto porter og dataloggere for å hjelpe dem å finne den gjennomsnittlige hastigheter på kulene, etter som de vil se hvorfor marmoren på rampen med dukkert i midten vinner løpet. Et bilde port er en enhet som brukes til å måle hastigheten av en fallende gjenstand, og den tid det tar å bevege seg fra ett punkt til et annet, noe som gjør det mulig for en anordning som kalles en datalogger for å beregne akselerasjonen, i henhold til Fourier-systemer. Dette lab aktiviteten lærer elevene at formen på et objekt i bevegelse bane påvirker hvor lang tid det tar å reise ned den veien.