Lederskap Spill & Øvelser

Lederskap Spill & Øvelser


Enten du trenger å lære en gruppe barn eller en gruppe av voksne det grunnleggende av ledelsen, kan det hende du trenger å falle tilbake på noen prøvde og sanne lederskap spill og øvelser. Dette vil tillate elevene å kose seg mens de lærer den sanne betydningen av lederskap: samarbeid og samhold mellom lagkamerater.

minefelt

Ordne hindringer som trafikkjegler og andre stasjonære elementer rundt din spilleområdet. Del gruppen inn i par og linje det første paret opp på et startpunkt på den ene siden av spilleområdet. Blindfold en av spillerne. Når du sier "Go", starter stoppeklokken. Den blinde personen må gjøre det til den andre siden av området uten å tråkke på noen av hindringene. Han gjør dette ved avhengig av hans partners instruksjoner alene. Dersom bind for øynene spilleren treffer et hinder, må han vende tilbake til sin partner og starte på nytt. Hold orden på hver parene 'tid som alle gruppene etter tur. Paret med den raskeste tiden vinner spillet.

Hunt for Candy

Del spillerne inn i grupper på minst tre. Fortell hver gruppe til å plukke en leder fra sin gruppe, og velg et dyr (for eksempel en sau, ku eller ugle) som gjør en tydelig støy. Skjul stykker av godteri rundt i rommet eller lekeområde. Separer ledere fra sine grupper og blindfold dem. Når du sier "Go" gruppene må finne godteri og gjøre sine respektive dyrelyder for å få sine ledere til å komme til de stedene hvor du har gjemt godteri. Uansett hvilken lag samler flest godteri vinner.

Ta flagget

Å utvikle en følelse av enhet samt lederskap blant elevene, spiller dette klassiske spillet. Start med å dele spillerne inn i to lag, og gi hvert lag sin egen side av lekeområdet. Plasser et flagg i hver ende av lekeområdet. Begge stedene representerer lagenes hjemmebaser. For best resultat, satt opp hindringer for å gjøre spillet mer utfordrende og spennende, eller spille i et skogsområde. Hvert lag må arbeide sammen for å gjøre det til fienden lagets base og stjele dens flagg uten å bli merket. Hvis en person blir merket, må hun gå til fiendens base og vente der til en lagkamerat tags henne tilbake inn i kampen. Uansett hvilken lag gjør det tilbake til sin base med fienden flagg i hånden vinner spillet.