Mahjong Puzzle Aktiviteter

Mahjong Puzzle Aktiviteter


Mahjong er et gammelt kinesisk puslespill spill hvor en spiller samsvarer med fliser på en gitt layout før alle brikkene er fjernet fra spillebrettet. Mange versjoner av mahjong er tilgjengelig gjennom operativsystemer og Internett. Spillere kan laste ned gratis prøveversjoner av enkelte mahjong spill, så vel som direkte spille dem gjennom nettsteder som er vert for spillet. Men du foretrekker å spille spillet, er det mange morsomme aktiviteter å gjøre mahjong hyggelig.

gruppe~~POS=TRUNC

Mens Mahjong er en en-player spill, finnes det måter å innlemme det som en gruppeaktivitet. Microsoft Windows Vista kommer med en forhåndsinstallert Mahjong spill som ikke koster noe å spille. Spillerne kan velge mellom seks forskjellige spill oppsett som gjør det lett å danne gruppeaktiviteter. For eksempel kan en gruppe spille sammen på én datamaskin og hjelpe hverandre med å finne ulike trekk for å vinne spillet. Å ha hver person spille sitt eget spill, men likevel spille med andre, kan hver spiller bruke sin egen datamaskin og kommunisere visse trekk og strategier til hverandre. Studenter kan også benytte denne ideen på innendørs fordypningen dager eller når det er spilletid tillatt i en datalab klasse.

konkurranse~~POS=TRUNC Aktiviteter

Spillere kan utfordre hverandre på hvor fort de kan fjerne fliser på layout. Hvis spillet ikke gir en timer, kan en stoppeklokke brukes til å holde tiden eller en "moderator" kan holde styr på tiden. Grupper kan også danne lag for lag konkurranse og utføre på samme måte. For lagkonkurranser, spille gjennom minst tre mahjong oppsett og laget som spiller gjennom alle tre oppsett med hell i minst mulig tid vinner. Hvis elevene er i en datalab klasse, for eksempel en mahjong turnering kan settes opp for å oppmuntre vennlig konkurranse og teamarbeid.

forskning aktivitet

Siden Mahjong er et gammelt kinesisk spill, er det mange forskningsmuligheter til forskning opprinnelse og "levetid" av spillet. Studenter ved alle klassetrinn kan forskning emnet. Dette gir elevene en sjanse til å utvikle forskning ferdigheter, samt muligheten til å undersøke et fremmed land. Tema for denne aktiviteten kan inkludere forsker på hvordan og hvor kampen startet, spillets betydning i kinesisk kultur, hvordan dens innflytelse spredte seg til USA samt andre land og hvordan spillets brikkeoppsettene har utviklet seg.