Memory Games for Kids til praksis

Memory Games for Kids til praksis


Fakta, tall, navn, datoer: Det er mye å huske på i hverdagen. En god hukommelse er en ressurs i arbeid, enormt nyttig i sosiale situasjoner og uunnværlig når man studerer. En rapport fra 2005 i "Scientific American" antyder minne trening kan også hjelpe barn overvinne problematferd. Med bare de enkleste materialer, kan barna spille en rekke spill som vil holde dem underholdt og skjerpe sine minner, også.

Spillmagasin

Plasser 10 husholdningsartikler på ett brett. Objekter som kopper, penner, nøkler, bøker eller mynter er alle egnet. Gi barna et minutt å se på brettet, så be dem om å dekke deres øyne. Fjerne et element. Be barna se igjen og si hva som mangler. For å gjøre spillet mer utfordrende, legge til flere elementer eller dekk skuffen med en klut og be barna å liste alt på den.

Pelmanism

Pelmanism er en tradisjonell minne spill som bruker spillkort. Stokke pakke og dele ut kortene med billedsiden opp på bordet. Gi barna et minutt å studere oppsettet, og slå hvert kort med ansiktet ned. Barna bytter på å finne to matchende kort, et par i ess for eksempel. Hvis mislykket, slår de kortene med ansiktet ned igjen. Vinneren er den spilleren som finner flest par.

kortet Sequence

Shuffle en pakke med spillkort. Deal 10 kort med billedsiden opp på en haug. Snu bunken med forsiden ned og invitere en spiller å hente kortet sekvens. Hvis spilleren er feil, returnere kortene til pakken, shuffle det og håndtere 10 kort til å utfordre den neste spilleren. Tildele et poeng for hvert riktig tilbakekalt sekvens. Gjøre spillet mer utfordrende ved å dele flere kort på haugen.

Bestemors Butikk

Spillerne sitter i en sirkel. Den første spilleren sier: "Jeg gikk til bestemor butikken og jeg kjøpte ..." og navn på et element som begynner med bokstaven "A" Den neste spilleren må huske den første spilleren ord og legge til et element som begynner med bokstaven "B", og så videre rundt sirkelen. Hvis en spiller ikke kan huske alle elementene, passerer spill til neste person i sirkelen.

nytt rom

Spør en spiller å forlate rommet. Flytte objekter i rommet til nye stillinger. Ring spilleren tilbake igjen. Spilleren må korrekt identifisere de endringene du har gjort. Spilleren vinner et poeng for hver korrekt identifisert endring, og du vinner et poeng for hver endring du klarer å smugle forbi. Spillerne bytter på å forlate rommet og bevegelige objekter rundt.

Rhyme Tennis

Gi par av barna en rime dikt å lære utenat. Etter 10 minutters læring tid, sitter barna ansikt til ansikt. Den første spilleren resiterer diktets åpning linje, den andre spilleren svarer med neste linje og så videre. Spillere vinne poeng for hvert riktig husket linje. Hvis en spiller snubler, må to av dem begynne på nytt fra første linje, med det formål å nå slutten av diktet.

Object Quiz

Velg en kjent, hverdagsgjenstand, for eksempel en mynt eller en TV-fjernkontroll. Ikke la spillerne se den. Spør 10 spørsmål om detaljer om objektets design. For eksempel: "Hvilken vei gjør Lady Liberty ansikt på dette dollar" eller "Hvor mange knapper på den øverste raden av denne TV-fjernkontrollen?" Dette spillet tester noens langtidshukommelsen for et objekt.

Dobbel inngang

Lag to lister over ord. Noen ord i begge listene bør være den samme, noen skal være like og noen skal være forskjellig. Liste A kan være: katt, kulde, lese, grønn, nøkkel, plante, timeplan, gjetning, fly, skje. List B kan være: bok, grønn, varm, katt, blyant, anlegg, lås, fly, gaffel, regner. Gi spillerne ett minutt å huske liste A. Vent fem minutter, og deretter lese ut liste B. Be spillerne å nevne ord som er felles for begge listene.