Moro med Marbles

Marbles tiltrekke seg barn i alle aldre. De fargerike glass baller gir en rekke underholdningsmuligheter. Mange marmor aktiviteter krever bare noen få grunnleggende forsyninger, noe som gjør dem lett å gjøre når som helst. Alltid tilsyn med små barn når man spiller med klinkekuler, som de presenterer en choking fare. La barna til å ta ledelsen på marmor aktiviteter, eksperimentere med materialer for å oppnå ulike utfall.

Marble Maze

En marmor labyrint eller racerbanen krever bare noen få materialer, men gir timer med moro. Ideen er å skape et sammenhengende rør for kulene til å rase ned til gulvet. Start med en stol eller bord som det høyeste punktet i labyrinten. Samle andre gjenstander rundt huset som gradvis får lavere. Eksempler inkluderer en fot krakk, bøker eller en papirkurv. Samle toalettpapir, innpakning og tørkepapir rør for sporet. Bruk maskeringstape for å koble rørene, skaper veien for kulene. Anvende mindre lengder av rør for å skape svinger i labyrinten. Gjør det så lang og intrikat som barna ønsker. Hull skåret i toppen av noen av rørene tillate barna å se kulene når de går gjennom rørene. Bruk innsamlede husholdningsartikler som en rekvisitt til å holde opp labyrinten på ulike intervaller. Plassere åpningen av det endelige rør i en bolle for å fange kulene. Slipp kulene fra toppen og la dem rase til bunnen.

Marble Maleri

Marbles gi et redskap for en distinkt maleteknikk. Velg en grunne skuff eller rund beholder. Det vil få maling på den, så velg en eldre beholder. En pappeske fungerer også godt. Klipp et stykke bygging papir eller kartong for å passe på bunnen av beholderen. Hell en liten mengde tempera maling på en papptallerken. Drop en marmor i malingen. Plasser den i beholderen foret med papir. Rull marmor rundt på papir for å lage en abstrakt design. Gjenta prosessen med forskjellige farger av tempera maling.

Marble Games

En rekke av marmor spill finnes for underholdning. Plasser en løkke av tynn streng på gulvet. Gi hver spiller med et sett med 10 kuler med forskjellige farger for hver spiller. Bytter skyting kulene inn i strengen sløyfe fra omtrent tre meters avstand, prøver å slå ut motspillerens kuler mens holde deg i loop. Juster avstanden som er nødvendig for å møte utviklingsnivå hos deltakerne. Avgjøre hvem som har flest kuler inni strengen på slutten av runden, tildeling et poeng til den personen. Fortsett å spille for en rekke runder. Personen vinne flest runder er vinneren. Oppfordre deltakerne til å lage nye versjoner av spillet for ytterligere underholdning.