Morsomme spill å spille på skolen

Morsomme spill å spille på skolen


Alle trenger en god latter fra tid til annen - selv skolebarn. Mellom klassen tid, tester og lekser, er det masse som skjer i løpet av skoleåret for å la barn føle frykt eller angst. Men hver så ofte et barn vil finne seg å spille et spill på skolen som forlater ham og hans klassekamerater i masker. Gode ​​lærere anerkjenner behovet for litt humor, og er glade for å la elevene ta del i et morsomt spill hver så ofte.

Fill-in-the-blank Stories

Denne øvelsen tillater elevene å skrive morsomme historier mens du lærer noen grammatikk leksjoner på samme tid. En fill-in-the-blank historien inneholder områder der stikkord mangler. En lærer med en bok av fill-in-the-blank historier kan få hjelp av hennes klasse å fylle ut feltene. Noen setninger krever substantiver, andre adjektiver eller verb. Elevene har lov til å bruke det ordet de velger, så lenge det passer kategorien bedt av læreren. For eksempel kan ordet "bear" brukes til å fylle i setningen: "John gikk til skapet for å hente seg en (bjørn)." Når ord er fylt i, leser læreren historien tilbake til klasse, og i de fleste tilfeller, følger latter raskt.

Gruppe Stories

Denne aktiviteten fremmer god grammatikk og setningsstruktur, med potensial til å være morsom både for studenter og lærere. Den første elev i hver rad tar et blankt ark linjert papir og gis tre minutter på å skrive begynnelsen på en historie. Etter tre minutter er opp, er papiret sendes tilbake til den andre eleven i hver rad, som gis tre minutter for å fortsette historien. Øvelsen fortsetter til hver elev har hatt en mulighet til å skrive noe. Når historiene er ferdig, kan læreren lese dem høyt for klassen. De resulterende historier kanskje ikke mye mening, men de & # 039; re sikker på å generere latter fra studenter som hadde en hånd i laging dem.

Broken Telefon

Dette er et populært spill for alle aldre. Spillet begynner med alle deltakerne sitter i en rett linje. Læreren begynner med å hviske en setning i øret av studenten til sin rett. Han kan for eksempel si: «Tom & # 039; har s hund en hårete hale." Den første eleven reléer meldingen i en hvisken til klassekamerat sitter direkte til sin rett, og at studenten passerer langs meldingen til den klassekamerat på sin høyre side. Spillet fortsetter til den siste studenten er betrodd med meldingen, som hun gjentar høyt for alle å høre. På grunn av innholdet i spillet, vil setningen ofte kommer ut høres forskjellig fra måten den gjorde i utgangspunktet. For eksempel kan eleven si "Ron & # 039; s frosken spiste en rusten spiker." Den munterhet ligger i hvordan meldingen er endret som det er gått ned linjen.