Oblivion Animasjon Tutorial

"The Elder Scrolls IV: Oblivion" er en fantasy rollespill (RPG) for Windows-datamaskiner, PS3 og Xbox 360. "Oblivion" er svært utvidbar ved hjelp av flere grafiske og programmeringsverktøy. Modifikasjoner (mods) på "Oblivion" kan inkludere nye kartet, karakterer og historier (oppdrag.) Enhver gjenstand i "Oblivion" kan være animert ved hjelp av standard grafiske programmer som "3ds Max", "Blender" og "NifSkope" på computer. "The Elder Scrolls Construction Set" er nødvendig for å sette sammen og integrere animasjoner inn i "Oblivion" spill programvare som en ny modul.

bruksanvisning

1 Last ned og installer "NifSkope" for å bruke standard animasjons atferd og rutiner til objektet du vil animere. Velg "File" - "Ny" for å opprette en ny fil. Bruk tegneverktøy for å lage, eller importere en eksisterende objekt som du ønsker å bruke en atferd til. "Høyreklikk" på objektet for å velge og anvende en animasjon atferd. "Høyreklikk" igjen og velg "obj" - "Export" for å lagre objektet i "3ds Max", "Blender", eller "Gamebryo Engine" format som "Oblivion" støtter direkte.

2 Kjør "The Elder Scrolls Construction Set", velg "File" - "Data" og åpne "Oblivion.esm" fil. Velg en passende objekt i "cellen vindu" eller "objekt vindu" for å bruke animasjon atferden du opprettet ved hjelp av "NifSkope". Du kan også bruke noen av custom "nif" atferd som følger med byggesettet. Dra og slipp animert objekt inn i "render vinduet." Bruk "gjengi vinduet" for å vurdere, teste og justere animasjonen. Velg "File" - "Lagre" og navngi modifikasjon som du nettopp opprettet som en "esp" (prosjekt) fil.

3 Last inn "Oblivion" spillet og velg "Data Files" fra lanseringen menyen. Finn navnet på ".esp" fil du nettopp opprettet, og "venstreklikk" det å plassere en "x" i boksen for å aktivere den. Velg en "Saved Game" for å laste og starte spillet. Test animerte oppførsel av objektet som du nettopp opprettet i spillet miljøet.

Hint

  • Avslutt spillet uten å lagre hvis du opplever problemer med å bruke objektet som du bare animert. Tweak objektets animasjon atferd ved hjelp av "NifSkope" eller "Construction Set" programmer etter behov.
  • Ikke lagre spillet ditt til du er fornøyd med animasjon av objektet du nettopp opprettet. Velg "Data Files" og klikk deg animasjon filen på nytt for å fjerne boksen og deaktivere den hvis nødvendig.