Pepper Card Game Rules

Pepper Card Game Rules


Den pepper kortspill er nært knyttet til Euchre, spader og andre trick-ta kortspill. Spillet er også kjent som Hasenpfeffer, eller "pepret hare." Pepper spilles først og fremst i USA, og har plass til to, tre eller fire spillere. Spille med fire spillere utgjør en partner spill.

Dekk

Pepper er ikke spilt med en vanlig kortstokk. I stedet spillere bruker bare niere, 10s, knekt, dronninger, konger og ess.

Den trumf farge varierer for hver hånd pepper; noen hender vil bli spilt uten trumf. I den vanlige drakter, er esset det høyeste kortet og ni er det laveste kortet.

I en trumf farge, jack av at drakten er det høyeste kortet, etterfulgt av kontakten på den andre drakten av samme farge. For eksempel, hvis hjerter er trumf farge, jack av hjerter er det høyeste kortet i spillet, etterfulgt av jack av diamanter. Disse blir fulgt av ess (høy), konge, dronning, 10 og ni av hjerter. Resten av drakter følge den vanlige dressen rangeringen, med unntak av jack av samme farge som trumf.

Lagspill

En spiller avtaler ut seks kort til hver spiller, en om gangen, og starter med spilleren til venstre for dealeren og arbeider med klokken. Etter hver hånd, går avtalen til spilleren på den tidligere venstre for giveren.

Budgivning begynner med spilleren på giverens venstre og går med klokken til hver spiller. Spillerne bytter byr antall triks som en enkelt spiller eller lag kan ta. Hver påfølgende budgiver må overstige den forrige spilleren bud, eller pass. Når et bud er blitt gjort, og alle de andre spillerne passere, bestemmer den vinnende bud som drakten vil være trumf farge, eller hvis ikke trumf vil bli brukt i denne hånden.

Generelt, er det mulig antall bud fem, siden hver spiller bare har seks kort. Budgivning for seks triks som kalles en "litt pepper." I utgangspunktet er budgiveren som indikerer at han vil vinne alle triks i hånden. En spiller kan også by en "big pepper", som er et forsøk på å ta alle seks triks og å doble antall poeng tilgjengelig for å vinne eller tape under avspilling.

Den vinnende bud kan føre noen kort for å starte hånden. Spillet fortsetter med klokken, med hver spiller å følge etter. Hvis en spiller ikke kan følge etter, spiller han alle kort på hånden.

Vinneren av kunsten er den spilleren som spiller det høyeste trumfkort eller det høyeste kortet av drakten som ble ført. Trikset vinneren starter neste runde.

Etter at alle triks er spilt, mottar den vinnende budgiver ett poeng for hver trick tatt hvis han gjør sitt bud, men mister seks poeng hvis han ikke klarte å gjøre budet. En spiller eller et lag kan ha en negativ score. Hvis spilleren byr den store pepper, får han eller taper 12 poeng. Alle andre spillere får ett poeng for hvert triks tatt.

Spillet fortsetter til en av lagene når 30 poeng; at laget er vinneren.

To eller tre Handed Variasjoner

Når kun tre spillere delta i pepper, mottar hver spiller åtte kort. Bud fra én til syv, med "litt pepper" og "big pepper" å være bud for åtte triks. Den vinnende budgiver mister åtte poeng hvis han ikke klarer å ta hans bud antall triks, eller gevinst eller mister 16 poeng for den store pepper.

I to-spiller pepper, blir tre hender delt ut, men den tredje restene ansiktet ned og blir ikke spilt. Punktene er samme som for tre-handed pepper.