Regler for Brisk Card Game

Lære å spille rask (briscola) er ganske enkelt. Det er moro for alle aldre.

kort~~POS=TRUNC

Brisk (briscola) er et triks full Middel kortspill som spilles med to til seks spillere. Det spilles med standard italienske kortstokk. Dekket består av 40 kort. Det er svært viktig å holde styr på hva kortene er verdt fordi hvert kort har en annen verdi, og hvis du ikke husker verdiene, vil du være å gi bort poeng som det ikke er i morgen! De viktigste er:
La Donna = 2 poeng
Il Cavallo = 3 poeng
Il Re = 4 poeng
Treere = 10 poeng
Aces = 11 poeng (mest verdsatte kort)
Andre kort = Meningsløst

regler

Reglene for en to-spiller spillet er ganske enkel. Først shuffle dekk og håndtere hver spiller ni kort. Ta det neste kortet og plasser den med forsiden opp i midten av bordet eller spilleflaten, og legg resten av dekket ansiktet ned. Forsiden opp kortet blir "rask" (briscola) og representerer det trumf farge for resten av spillet.

Spille

Den første personen til å spille er den personen til høyre for giveren. Hun plasserer en av hennes kort med billedsiden opp på spilleflaten. Den neste spilleren så spiller en av sine kort. Personen med det høyeste kortet tar settet og deretter tar et kort fra toppen av dekk. Da den person som mistet tar et kort fra toppen av dekket. Vinneren av den siste hånden spiller et annet kort fra hånden hennes igjen. Spillet fortsetter slik til alle kortene har blitt spilt.

Tre store regler

Det er tre store regler for spillet av rask:

Høy kortet vinner (hvis begge spillerne spiller i samme farge, vinner det høyeste kortet) .Prøv å følge etter, selv om spillerne ikke er pålagt å følge etter, noe som er ulikt noe annet trumfkort spillet. Hvis du ikke har noen kort i den fargen, kan du kaste ned alle andre kort. Hvis du ikke har et høyere kort av den fargen eller rask kort for å slå det kortet, så settet går til spilleren som spilte at den opprinnelige suit.Brisk alltid vinner!

Bestem Winner

På slutten av spillet, spillerne telle sine poeng. Det er totalt 120 poeng for å være hadde, og på slutten av spillet hvem har flest poeng vinner.