Regler for Military Bridge Card Game

Regler for Military Bridge Card Game


Spillkort har blitt brukt i nesten tusen år, og ble oppfunnet i Kina. En av de mest strategisk komplekse av alle kortspill er Bridge. Spillerne må bud og ta visse triks i enkelte bestillinger for å sikre seier. En variant av Bridge er et spill som heter Military Bridge eller Back Alley. Dette spillet følger lignende bro regler, men har mange varianter, blant annet fange flagg for å score poeng.

starter

Hvert lag har fire spillere på hvert lag. En spiller på laget heter kapteinen, mens resten anses speidere. Hvert spill har en stor fort flagg og ni mindre flagg. Hvert lag får ett flagg i starten av spillet. Disse flaggene er tatt i løpet av spillet for poeng. Hvert spill av militær bro har 10 runder, med hvert vant runde vinne ett flagg. En planlegging ark laget på forhånd av lederen av spillet viser trumf av hver runde, så vel hvor speider for hvert lag må flytte hver runde. Kapteinen flytter aldri fra sitt startbord. Speiderne flytte bort til bordet eller "nasjon" for å spille mot kapteinen der for hans flagg. En speider forblir på bordet i løpet av hver kamp å spille med kapteinen. Kortene deles ut like mye til hver spiller og trumf er annonsert før spillet begynner. Når alle har satt seg på riktig bord og utdelt sine kort, begynner spillet.

Spille

Kapteiner er forhandler av hver hånd. Han tar alle kortene like, kunngjør trumf og legger det første kortet. I motsetning til andre kortspill, er det ingen dummy hånd er heller ingen budgivning. Spilleren med det høyeste kortet av drakten vinner hånden. Han og lagkameraten må prøve å få minst sju triks per hånd. Kapteinen er sammen med sine gjenværende speider mens det andre lagets speidere er på samme lag. Imidlertid vil trumfkort slå den høyeste for enhver farge når den spilles. Trumps kan kun spilles dersom spilleren ikke har noen kort for spilledrakt. Høyere trumfer slå lavere trumfer når de spilles. Under ingen trumf runder, spillere bare konsentrere seg om å få det høyeste kortet av hver sort. Hvis det angripende laget vinner syv triks, de tar det andre lagets flagg tilbake til sine hjem base. Hvis de ikke vinner, går de tilbake til sin opprinnelige tabellen. På slutten av spillet, er en kort turnering spilles blant alle lagene å vinne den store flagg. Høyeste og laveste scorings lagene spiller mot hverandre, med alle de andre lagene sammenkobling opp på samme måte. De to siste lagene igjen i turneringen kampen for å vinne den store flagg.

scoring

Spillere trenger ikke tjene poeng ved å utføre hender eller triks. I stedet scorer de poeng for hver flagg opptjent. Hvert lite flagg er verdt ett poeng. Den store flagg er verdt fem poeng. Men spillerne kun score poeng for flaggene de har på slutten av spillet. Dette betyr at spillerne må nøye holde på sine flagg gjennom hele spillet for å vinne på slutten.