Regler for "Super Mario Bros"

Den "Super Mario Brothers" spill stjerne en korpulent rørlegger ved navn Mario som må redde faren utsatt Princess Peach fra klørne til den onde Bowser. Underveis Mario og hans bror Luigi samle power-ups, ekspedere mindre fiender og hoppe over en rekke bevegelige og små plattformer for å komme til slutten av kurset. Det er noen grunnleggende regler som vil få deg gjennom spillet.

angripende fiender

Den generelle måten å angripe fiender er å hoppe på dem. Hvis du kolliderer horisontalt, kan du bli skadet. Den første fiende du møter er Goomba, som er små, soppformede enkle sjeler som vralte mot deg. Koopa Troopers, skilpaddene, vil trekke inn i skallet sitt når hoppet på, og kan deretter bli plukket opp og kastet på andre fiender.

andre Enemies

Fiender som Spiny, den bustete versjon av en Koopa Trooper, og Pakkun Flower, en mann spise plante som vokser fra rør, kan ikke hoppet på. Å drepe disse, må du kaste noe på dem.

Power Ups: Mushroom

Makt ups finnes i "?" bokser, og er den beste måten å holde seg i live gjennom tøffe nivåer. Mario starter ut små, og en hit vil bety at du mister et liv og må starte brettet på nytt (med mindre du har passert sjekkpunkt). Hvis du får en normal rød og hvit sopp vil du vokse i størrelse. Hvis du blir truffet mens Mario er denne størrelsen, vil du gå tilbake til sin opprinnelige størrelse, men du vil holde deg i live.

Strøm Ups: Blomster

Du kan også få mange andre power ups over Mario Bros-serien, slik som ild og is blomster, som gir deg muligheten til å kaste ild og is hhv. Disse endre fargen på drakten din til rødt for brann og blått for is.

Andre Power Ups

Vingen hatten tillater deg å fly hvis du får en tilstrekkelig løp, og propellen lue (tilgjengelig på "Super Mario Bros Wii") skyter deg opp i luften og lar deg drive ned sakte. Stjerner gi deg uovervinnelighet for en kort periode.

Bevegelse

Mario har noen grunnleggende bevegelser. Du kan gå, løpe, dukke, hoppe, "Ground Pound," slide, "Double Jump" og "Wall Jump." Disse bevegelsene har sine egne spesifikke bruksområder. For eksempel, når du kjører, kan du passere over én blokk mellomrom uten å falle i. Hvis du er stor, men trenger å komme gjennom en enkelt blokk gap, kjøre opp til det og deretter dukke ned.