Rube Goldberg Spillet instruksjoner

Rube Goldberg Spillet instruksjoner


Rube Goldberg (1883-1970), den 20. århundre tegneserieskaper, ingeniør og oppfinner, etterlot seg en arv som blander teknisk briljans med humor. Han er mest kjent for å lage karikaturtegninger latterlig komplekse maskiner som utfører enkle oppgaver, inkludert den svært populære design som ble en del av det populære spillet "Mousetrap". Utover "Mousetrap" design Goldberg har inspirert andre spill og konkurranser, hver med en underholdende og engasjerende sett med instruksjoner.

Bruksanvisning

1 Start med klassikerne. For å vekke interesse enda mer i "Mousetrap" spill, vurdere spillets premiss: Hver spiller har en mus stykke som han beveger seg i henhold til et terningkast. Hvis du lander på en "build plass," legg en bit av musefelle til styret. Når fellen er fullført og du lander på en "turn sveiv" plass mens en rival spiller er på "felle plass," du kan slå sveiv og fange spilleren. Den siste gjenværende spilleren vinner.

2 Fortsett med dataspill. I 2011 utgitt Google, Inc. en Rube Goldberg-inspirert spill kalt Nexus Contraptions (youtube.com/user/nexuscontraptions~~number=plural). Denne enkle og morsomme spill krever at du får en ball - som falt fra overhead - inn i en trakt plassert nedenfor. For å gjøre dette, plassere objekter å sprette ballen strategisk forbi hindringer.

3 Delta i en konkurranse. Hvert år arrangørene ved Purdue University organisere en Rube Machine konkurranse. Hver deltaker må lage en kreativ og latterlig contraption som utfører en enkel oppgave, for eksempel "vanne en plante." Jo mer kompleks og original, jo bedre er sjansen for å vinne.

4 Lek med grupper. En samarbeids måte å spille Goldberg-spill er å ha grupper trekke design i Goldberg ånd. Velg et tema, for eksempel "vanne en plante", "knekke et egg" eller "slå av en vekkerklokke," og la hver gruppe tegne et komplekst design som inkorporerer vanlige, husholdning materialer. Deretter bygge maskinene. Har alle i gruppen montere og demonstrere sine maskiner i aksjon. Lag en fest ut av det.

5 Envision det store bildet. Omfavne en ånd av Goldberg-inspirert spill, konkurranser og maskiner ved å huske det større betydning. Goldberg trakk hans design for å markere turn-of-the-tallet besettelse med å bygge maskiner for å forenkle hverdagen. Poenget var at disse maskinene, under dekke av enkelhet, kan faktisk komplisere saker.