Slik konverterer Body Mesh

The Sims-spill har muligheten til å tilpasse kroppen masker og skape nye utseende for tegn. Med en modifisert mesh, kan du lage nye frisyrer, ulike formet organer, nye klær og andre ekstra funksjoner i spillet. Konvertering basen kroppen mesh er en komplisert prosess, og de fleste er kjent med 3D-modellering er ikke i stand til å konvertere maskene riktig. Denne prosessen krever flere forskjellige spesifikke programmer for å skape endringene.

Bruksanvisning

1 Finn SKN filen du ønsker å konvertere til en ny kropp mesh. Flytt denne filen til en egen mappe eller skrivebordet.

2 Åpne Skn2Obj programvare og covert SKN filen til en SPJ fil. Dette bryter filen til en SPJ fil, en MTL-fil og en OBJ fil.

3 Åpne OBJ filen i 3D-modellering program. Modifiser mesh ved å forandre farger, mønstre og beveger toppunktene for å endre formen på trådduken. Ikke legg til eller slett hjørnene eller annet du vil ødelegge kroppen mesh. Lagre den endrede OBJ fil med samme filnavn som originalen.

4 Åpne SPJ fil vedlagt som mesh og lagre det som en SKN fil ved hjelp Skn2Obj.

5 Åpne den nye kroppen mesh SKN fil i Sim Show. Hvis nettet dukker opp og ser riktig ut i Sim Show, klikk på "Import" knappen for å importere den nye huden inn i Sims spillet.

Hint

  • Ikke flytte eller re-størrelse maske når du endrer. Dette fører til at spillet til å krasje. Du bør også aldri endre habitat for et topp-punkt eller annet tegn simmen vil se rart når du utfører handlinger fordi du endret hvor de opprinnelige leddene vedlagt.