Slik spiller du Charade spill

Slik spiller du Charade spill


Charades har lenge vært et spill som spilles på fester, fordi det er praktisk talt gratis å spille og passer for folk i alle aldersgrupper. Hvis du kaster en fest på et budsjett, vurdere å spille scrabble. Charades er også en god idé når du kaster en fest der alle gjestene ikke kjenner hverandre, fordi alle må bli involvert med spillet.

Bruksanvisning

1 Splitte gruppen av partiet gjester inn i to lag. La dem sitte sammen på motsatte sider av rommet, slik at det er klart hvilke folk er på hvilket lag.

2 Gi hver person et notat kort og en penn. Ha dem hver skrive en filmstjerne, en film eller noe annet som noen er nødt til å handle ut. Skreddersy ditt spill til en spesiell interesse hvis du vil. For eksempel kan du spille 1980 rocker charades eller Shakespeares skuespill tegn charades. Spør lagets medlemmer til å kaste opp kortene sine når de er ferdige.

3 Plasser alle notatkort fra Team 1 i en bolle og legg alle notatkort fra Team 2 i en annen bolle. Plasser Lag en bolle foran Lag 2 og vice versa.

4 Forklar gester spillerne kan bruke til å indikere visse ting til sine gruppemedlemmer, siden de ikke kan snakke. For eksempel, i begynnelsen av sine svinger, kan spillerne fortelle sine medarbeidere at de handler ut en film ved å danne en "O" med den ene hånden og gjør en spy bevegelse med den andre, som om de er å snu et filmkamera. Lag en boks med hendene for en TV anelse, markerer sitat med fingrene for et tilbud og legger hendene sammen som om du ber og deretter åpne dem for å indikere en bok. Fortell dine lagkamerater hvor mange stavelser et ord har ved å gjøre det samme antall hakking gester ned armen. Angi hvor mange ord ledetråd har ved å holde opp det antall fingre og fortelle dem ordet "høres ut som" det du handler ut ved å trekke øret.

5 Har den første spilleren på Lag 1 velger et notatkort fra Team 2s bolle. Still inn timeren for tiden du ønsker. Tiden er opp til deg, men det bør være standard fra spiller til spiller. Ett minutt kan være for kort, mens fem minutter er for lang, så velg en gang et sted mellom de to.

6 Starter tidtakeren og ha spilleren begynne å handle ut informasjon på hennes notatkort uten å bruke noen lyder.

7 Har medlemmer av hennes team prøve å gjette hva hun handler ut i løpet av den avsatte tiden. Hvis de får svaret riktig, får de et poeng. Hvis tiden renner ut før de svarer riktig, får motstanderlaget å gjette. Imidlertid kan personen på at teamet som skrev ned anelse ikke fortelle sine medlemmer hva det er eller gjetning.

8 Har noen på teamet 2 velge et kort og handle ut en ledetråd for sitt lag, gjenta prosessen ovenfor.

9 Fortsett denne prosessen, tar svinger handler ut kortene, og telleapparat opp poeng på slutten for å avgjøre vinneren.