Slik spiller én person Kortspill

Slik spiller én person Kortspill


En person kortspill, eller kabal spill, krever både flaks og strategi. Mens kabal opprinnelse er spekulativ, de første trykte referanser til spillet dukket opp i Nord-Europa i løpet av slutten av 1700-tallet, og spillet vunnet popularitet i Frankrike i det nittende århundre. I Europa er kabal vanligvis referert til som "tålmodighet." I dag er kabal spill ofte spilles av på datamaskiner selv om mange fortsatt liker å bruke fysiske kort.

Bruksanvisning

klokke Solitaire

1 Stokke kortene og håndtere dem i 13 fire-kort hauger. Plasser hauger i en sirkel for å ligne en urskive: sted en haug på hvert nummer beliggenhet, en gjennom 12, og den endelige haug i midten.

2 Snu det øverste kortet i bunken i midten. Plasser dette kortet i posisjonen på klokken som tilsvarer nummeret. Et ess ville gå ved siden av 01:00 haug, en to ved 02:00 haug og så videre. Jekken er en 11, dronningen er en 12 og kongen går ved siden av sentrum haug.

3 Snu det øverste kortet i bunken ved siden av som du plassert det nye kortet. Hvis du slått over en seks fra midten dekk, er det seks deretter plassert ved siden av 06:00 haug og det øverste kortet fra den bunken snus.

4 Fortsett på denne måten til du enten har snudd alle kortene døgnet rundt, eller har avdekket alle fire konger. Hvis du snur alle fire konger før du er ferdig med de andre hauger, taper du. Hvis du velte de 12 hauger før du finner den endelige konge, vinner du.

grunn~~POS=TRUNC Solitaire

5 Stokke kortene. Deal det første kortet med forsiden opp og seks flere kort med billedsiden ned i en side-by-side rad, fra venstre til høyre.

6 Deal annen forsiden opp kortet på toppen av den første forsiden ned kortet. Deal et ansikt ned kortet på hver av de gjenværende kortene i linjen. Fortsett på denne måten, håndtere en ansikt-opp kort på toppen av den første forsiden ned kortet og deretter skjulte kortene på resten. Du vil ende opp med ett kort på den første bunken, to kortene på andre haugen, tre på den tredje haug og så videre. Alle vil ha en ansikt-opp kort på toppen.

7 Sett de gjenværende kortene med ansiktet ned i en haug i nærheten. Dette er trekkebunken.

8 Flytt ansikt-opp kort fra en haug til en annen for å få tilgang til de skjulte kortene under dem. Du kan bare flytte et kort til en annen haug hvis du plasserer den på toppen av et annet kort som er både en rang høyere og motsatt farge. Overfør en rød tre fra en haug på en svart fire fra en annen haug. Snu skjulte kortene når de blir avslørt av et trekk. Hvis kortet du skal flytte har andre lavere rangerte kortene på toppen av det, alle kortene flytte til den nye bunken.

9 Bevege ess så snart de er eksponert, ved siden av hverandre inn i et eget område over pelene. Ess er utgangspunktet for det som er kjent som «stiftelser." Du bygger grunnlaget ved å plassere andre kort i kronologisk rekkefølge på toppen av ess. Disse kortene må matche fargen på ess. Plasser to av klubbene på toppen av ess av klubber, etterfulgt av tre av klubbene, så fire og så videre, helt til du har fullført stiftelse med kongen.

10 Snu et kort fra trekkbunken når du ikke lenger kan overføre noen ansikt opp kortene til andre hauger. Legg det nye kortet til enden av en av spille hauger hvis mulig. Sett det nye kortet med forsiden opp ved siden av trekkbunken og snu et nytt kort fra trekkbunken hvis du ikke kan spille det første kortet. Fortsett på denne måten til du kan spille det kortet du tegne. Shuffle trekningen haug og begynne å tegne igjen når du har gått gjennom hele bunken.

11 Hvis du har brukt alle kortene fra en haug og en konge blir eksponert på en annen haug, flytte kongen til den tomme stedet og snu kortet som var under kongen.

12 Fortsett å bevege seg og trekke kort til du enten har overført alle kortene til sine grunnlaget hauger eller du har kjørt ut av trekk. Hvis du har fullført alle grunnmuren, vinner du; hvis du sitter igjen med uflyttbare kortene på spillebrettet, taper du.

Hint

  • En variant av den grunnleggende kabal er å snu hver tredje kort fra trekkbunken i stedet for hvert kort.