Slik spiller Knock Rummy

Knock Rummy er en matchende kortspill basert på kortspillet rummy. Det ligner på Rummy poengsystemet, men i motsetning til de fleste varianter av spillet, er det ingen permittering av kortene til andre spilleres melds, noe som gjør denne versjonen litt mer spontan. Spillere skape melds av enten sett eller runder, og målet er å få lavest Deadwood count - Deadwood blir ulike kort og Deadwood teller er den totale poengsummen av alle deadwoods i en hånd - og for å nå spillet vinne poeng.

Bruksanvisning

1 Bestem vinnende poengsum. Dette må gjøres før første hånd slik at spillerne vet når du skal stoppe spillet.

2 Dele ut kortene. Bestem hvem som kommer til å håndtere på den måten du ønsker, og deretter har giveren shuffle dekk. Antall kort gitt til hver spiller, avhenger av antall spillere i spillet. Hvis det er to spillere, får hver spiller 10 kort, tre til fire spillere; hver får syv kort; fem spillere, får hver seks kort. Etter den siste spilleren får utdelt hånden, er det neste kortet åpne kortet; dvs. for 2 spillere, er det det 21. kortet utdelt; for 3 spillere, behandles den 22.-kort; 4 spillere, den 29. kortet deles ut, etc., slik at den er plassert i sentrum ansiktet opp, og dette er forkaste haug, mens resten av dekket er igjen ansiktet ned og er stokken. Giveren endres hver runde.

3 Trekke et kort fra forkaste eller stokken. I løpet av første snudd spillet den første spilleren til å tegne har muligheten til å trekke det første kortet fra bunken som skal kasseres. Skulle spilleren nedgang, har giveren muligheten - men hvis giveren heller ikke ta den, så den første spilleren tar fra kortstokken. Når spilleren har valgt, må han kaste et kort fra sin egen hånd. Dette kortet er plassert i forkaste haug, og alle kortene er lagt i bunken som skal kasseres må plasseres med forsiden opp. Når spilleren har forkastet hans kort, trekker den neste spilleren fra enten forkaste eller stokken, og forkaster en av hennes egne kort. Hver spiller som følger gjør det samme. Hvis et kort er valgt fra forkaste haug, kan kortet som kastes fra spillerens hånd ikke være det samme plukket opp. For eksempel, hvis fire av klubbene er hentet fra forkaste haug, spilleren som trakk kortet ikke kan returnere fire av klubbene i haugen, men må kaste en annen fra hennes hånd.

4 Knock å stoppe spillet. En spiller kan bare slå etter at han har trukket et kort fra forkaste haug, og før han har kastet, og da de andre spillerne må vise sine kort, med melds atskilt fra Deadwood kortene.

5 Beregn Deadwood antall for hver spiller og tildele poeng. Dette fortsetter hver runde helt til noen når spillet vinne poeng.