Slik vert en Tf2 Dedicated Server
Team Fortress 2 er et online førstepersons skytespill dataspill utgitt av Valve Software. Spillet er et lag arena-basert kamp spill med tegneserie stil tegn. Team Fortress 2 spill kan nås via Steam-klienten, et dataspill plattform utgitt av Valve som en måte å få tilgang til online-spill og et fellesskap av spillere. Hosting en Team Fortress 2 server krever litt oppsett gjennom Steam kundens filer og kan oppnås ganske enkelt.
bruksanvisning
1 Last ned og installer oppdateringsverktøyet HLDS på Steam offisielle hjemmeside. Nedlastingen koblingen er plassert nederst på websiden under "Verktøy" -delen. The Steam nettstedet er referert i Resources i denne artikkelen. Følg instruksjonene på skjermen for installasjon og skriv inn "C: \ HLServer" som installasjonsmappen.
2 Start Windows Ledetekst via Start-menyen ved å klikke på "Start"> "Program Files"> "Tilbehør"> "Ledetekst." Windows Command Prompt vil starte opp i et nytt vindu.
3 Skriv inn følgende kommandolinje og trykk på Enter:
cd C: \ HLServer
4 Skriv inn denne kommandolinjen for å oppdatere og installere Team Fortress 2 server filer:
c: \ HLServer \ hldsupdatetool -kommandoen oppdatere -game tf -dir c: \ HLServer
Oppdateringsprosessen vil ta ganske lang tid, som installasjonen er ca 1,8 GB i størrelse.
5 Åpne Windows Notisblokk, og klikk på "File"> "Lagre som ...." Lagre tomt dokument som "Server.cfg" og plassere den i "cfg" -mappen (C: \ HLServer \ OrangeBox \ tf \ cfg).
6 Skriv inn følgende tekst i "Server.cfg" notepad fil:
// Team Fortress 2 Server Configuration
// Server navn
hostname "TF 2 Server"
// Rcon Cvars
rcon_password "AdminPass" // Set fjernpassordkontroll
sv_rcon_log 1 // Aktiver / deaktiver rcon logging.
// Server Password
sv_password "" // Passord beskytter serveren
// Server Cvars
mp_allowspectators 1 // Bytter om serveren tillater tilskuermodus eller ikke
mp_autocrosshair 0
mp_autoteambalance 1 // Bytter serveren autoteambalance
mp_bonusroundtime 8 // Tid i sekunder etter runde seier til runde starter på nytt
mp_chattime 5 // tid i sekunder spillere kan chatte etter at spillet er over
mp_decals 1
mp_defaultteam 1
mp_enableroundwaittime 1 // Aktiver timere å vente mellom rundene.
mp_fadetoblack 0 // visne spillerens skjerm til svart når han dør
mp_flashlight 0 // Slår lommelykt på eller av
mp_footsteps 1 // Bytter fotspor på eller av
mp_forcecamera 0 // Begrenser tilskuermoduser for døde spillere
mp_forcerespawn 0
mp_forcerespawnplayers 1 // Force alle spillerne til å respawn.
mp_forcewin 1 // Tvinger laget til å vinne
mp_fraglimit 0
mp_idledealmethod 2 // Avtaler med Idle spillere. 1 = Sender dem inn Spectator mode så spark dem hvis de er fortsatt i bruk, 2 = Kicks dem ut av spillet
mp_idlemaxtime 1 // Maksimal gang en spiller har lov til å være inaktiv (i minutter)
mp_maxrounds 10 // max antall runder som skal spilles før serveren endrer kart
mp_teams_unbalance_limit 3 // Lag er ubalansert når et lag har så mange flere spillere enn det andre laget. (0 deaktiverer sjekk)
mp_time_between_capscoring 5 // Forsinkelse mellom scoring av eide fange poeng.
mp_timelimit 15 // spilletid per kartet i minutter
mp_winlimit 8 // Maks antall runder ett lag kan vinne før serveren endrer kart
sv_allow_color_correction 1 // tillate eller nekte kunder å bruke fargekorrigering på denne serveren.
sv_allow_wait_command 0 // tillate eller forby vente kommandoen på klienter som er koblet til denne serveren.
sv_allowdownload 1 // tillate kunder å laste ned filer
sv_allowupload 1 // tillate kunder å laste opp tilpasninger filer
sv_alltalk 0 // Spillere kan høre alle de andre spillerne, ingen lag restriksjoner
sv_alternateticks 0 // Hvis satt, server simulerer bare enheter på partalls flått.
sv_autosave 0 // Sett til 1 til autolagring spillet på nivå overgang. Påvirker ikke autolagrings triggere.
sv_bonus_challenge 0 // Sett til andre verdier enn 0 for å velge et bonuskart utfordring type.
sv_cacheencodedents 1 // Hvis satt til 1, gjør en optimalisering for å hindre ekstra SendTable_Encode samtaler.
sv_cheats 0 // tillater cheats på serveren
sv_clearhinthistory 0 // Clear minne på server side hint vises til spilleren.
sv_consistency 1 // Enten serveren håndhever fil konsistens for kritiske filer
sv_contact "" // Kontakt e-post for server sysop
sv_downloadurl "" // plassering som kundene kan laste ned filer som mangler
sv_enableoldqueries 1 // Aktiver støtte for gammel stil (HL1) server spørringer
sv_pausable 0 // Er serveren pausable.
// LAN eller internett spill, Server region cvars
sv_lan 0 // Server er en lan server (ingen hjerteslag, ingen godkjenning, ingen ikke-klasse C-adresser)
sv_region 255 // Region Codes: 0 - USAs østkyst, 1 - amerikanske vestkysten, 2 - Sør-Amerika, to - Sør-Amerika, 3 - Europa, 4 - Asia, 5 - Australia, 6 - Midtøsten, 7 - Afrika, 255 - verden
// Server Logging
sv_log_onefile 0 // Logg server informasjon til én fil.
sv_logbans 1 // Logg server forbud i serverlogger.
sv_logblocks 0 // Hvis sant når loggen når en spørring er blokkert (kan føre til svært store loggfiler)
sv_logecho 0 // Echo logginformasjon til konsollen.
sv_logfile 1 // Logg serverinformasjon i loggfilen.
sv_logflush 0 // Skyll loggfilen til disken på hver skrive (sakte).
sv_logsdir "logger" // mappen i spillet katalogen der serverlogger vil bli lagret.
// Server priser
sv_maxcmdrate 0 // (Hvis sv_mincmdrate er> 0), setter denne maksimumsverdien for cl_cmdrate.
sv_maxrate 20000 // Max båndbredde hastighet tillatt på serveren, 0 == ubegrenset
sv_maxreplay 2 // Maksimal replay i sekunder
sv_maxupdaterate 100 // Maks oppdateringer per sekund at serveren vil tillate
sv_mincmdrate 0 // Dette angir minimumsverdien for cl_cmdrate. 0 == ubegrenset.
sv_minrate 0 // Min båndbredde hastighet tillatt på serveren, 0 == ubegrenset
sv_minupdaterate 30 // Minste oppdateringer per sekund at serveren vil tillate
Trykk "Ctrl + S" for å lagre endringene i "Server.cfg" fil.
7 Åpne filen leseren Windows Utforsker, og naviger til "OrangeBox" -mappen (C: \ HLServer \ OrangeBox). Høyreklikk på filen som heter "srcds.exe" og velg "Properties" for å åpne opp snarveis egenskaper menyen.
8 Tilføy følgende informasjon til den eksisterende teksten i "Target:" tekstboksen:
-console -game tf -hostport 27015 + maxplayers 24 + kart ctf_2fort
Klikk "OK" for å lagre endringene i din snarvei eiendom.
9 Dobbeltklikk på "srcds.exe" filen for å begynne å kjøre din Team Fortress 2 server.