Spill Master Job Description

Spill Master Job Description


Et spill master er den personen som driver et rollespill for en gruppe spillere. Spillets enjoy og suksess bestemmes av evnen til spilleder og mengden av preparatet spillet herre har gjort for spillet. Mens være et spill master er en utfordrende rolle, kan de takket av takknemlige spillere gjør jobben så givende for spillet mester som det er for spillerne.

Plukk System

Spillet mester bestemmer hva slags spill vil bli spilt og hvilke regler systemer det krever. Spillet mester kan velge å bruke et gaming system som det er gitt, eller han kan velge å justere reglene for å skape den type spill hun eller han mener vil være den mest underholdende for spillerne samt spilleder.

Planlegg Campaign

Spillet mester skaper eller bestemmer verden der den overordnede kampanjen, eller sett av individuelle økter, vil finne sted. Hensyn inkluderer hva slags teknologi eller magi er tilgjengelig for spillerne, hva slags miljø de begynner på, og hva slags skapninger de kan støte på i sine eventyr. Ofte en kampanje forsøker å lede opp til et klimaks øyeblikk der spillerne oppnå et stort felles mål.

forutse problemer

Prøv å forutse hvor spillerne kan gå seg vill i spillet, og finne ut hvordan du kan styre dem unna slike stunder. Finne ut hva ekstra ledetråder kan bli droppet hvis spillerne har problemer med å løse et problem eller et sett av retninger. Spillere vil alltid gjøre uventede ting, men ofte du kan forutsi dem hvis du vet spillerens spillestil.

individuelle Sessions

En person spilløkt tar et par timer. Regne ut et mål for økten samt bestemme hvordan økten kan gå videre plottet mot den endelige øyeblikk av kampanjen. Gi spillere med nye gåter å utforske og gi dem problemer de kan erobre for å føle at deres karakterer har gjort fremskritt i løpet av en enkelt økt.

Arbeid med spillere

Spillerne har konkrete mål og forhåpninger til sine karakterer. Snakk med aktører utenfor spillet for å finne ut hva de håper å oppnå med karakter. I planleggingen av neste sesjon, tenk på hvordan disse målene påvirke det. Gi tomt tråder som tillater spillere å jobbe mot sine mål, men gjør ikke ting så lett for dem at det ødelegger følelse av prestasjon.

Beskrivelse

Gjør verden blir levende for spillerne mens de beveger seg gjennom det. Ikke bare fortelle dem hvordan det ser ut, men hvordan det lukter og lyder. Hvis du har problemer med å beskrive hva noe ser ut, kan du prøve å finne et bilde for å gi spillerne en visuelt. Gi NPC-er (ikke-spillbare figurer som spillerne samhandler med) distinkte stemmer og atferd slik at de ikke alle ser ut som samme person.