Spilleregler for Push Poker

Spilleregler for Push Poker


Hvis du elsker spenningen i poker, men savner lagets aspekter av spill som whist og euchre, vurdere å spille push-poker. Spillet setter to par av spillere mot hverandre, med hvert lag prøver å kvitte seg med kortene i hendene så raskt som mulig. Spillerne oppnå dette ved å danne og fastsettelse melds, som kan være sett eller runder.

Kort og Dealing

Push poker krever bruk av to fulle kortstokker, inkludert jokere. Jokere og 2s er jokere, noe som betyr at du kan bruke dem til å representere noen kort du vil. I et fullt spill av push, er det fem runder eller avtaler. I den første runden, spillerne får seks kort, i det andre får de sju, i tredje åtte, i fjerde ni og i femte får de 10.

starter Play

En forhandler --- valgt tilfeldig --- gir ut de nødvendige mengder av kortene for den runden, legger bunken på bordet og knipser kortet på toppen av bunken. Spilleren til venstre for dealeren har muligheten til å ta med forsiden opp kortet, eller for å ta et kort fra bunken. Hvis han bestemmer seg for å ta en bunke kort, må han først skyv forsiden opp kortet og forsiden ned kortet på toppen av stabelen over til motstanderen på hans venstre. Dette er kjent som presser. Spilleren som står for tur er det da tar det neste kortet fra bunken. Hvis spilleren er i stand til å danne en meld, legger han det ned. Ellers må han kaste en av sine kort med forsiden opp, ved siden av bunken.

melds

Det finnes to typer melds: sett, som er tre eller fire kort av samme verdi, men med forskjellige sorter; og kjører, som er tre eller flere kort av samme sort med påfølgende verdier. Før spillerne kan begynne å smelte sammen på vilje, eller legge ned hva melds de ønsker, må de oppfylle minimumssmelting kravene i hver runde. Den første runden krever at du legger ned to sett med tre kort; den andre krever ett sett av tre og en kjøring av fire; den tredje, to kjøringer av fire; den fjerde, tre sett av tre; og den femte, to kjøringer av fem. Etter møte disse kravene, kan spillerne bruke hvilken som helst kombinasjon av melds å kvitte seg med kortene.

scoring

Når en spiller går ut, eller blir kvitt alle kortene sine, vinner laget runden. Spillerne på det andre laget må kombinere kortene de har igjen, og telleapparat dem opp for å se hvor mange straff poeng de mottar. Kort 3 til 9 er verdt fem poeng hver, 10 gjennom kongen er verdt 10 poeng, ess er verdt 15 og 2s og jokere er verdt 20. På slutten av de fem rundene, det laget med minst mulig poeng vinner.