Steg-for-trinn retninger for Mahjong

Steg-for-trinn retninger for Mahjong


Mahjong ser skremmende, men det er faktisk ganske enkelt og lik rummy. Etter noen enkle steg-for-trinn-instruksjoner bør du være å spille mahjong på kort tid.

Bruksanvisning

Setup

1 Still et punkt grense. Dette vil grovt bestemme lengden av spillet. Spill er vanligvis spilt til 1000 poeng. 1500 vil gjøre en lengre spill wile 500 vil få en kortere spill.

2 Utpeke spillere i samsvar med kompass retninger (nord, sør, øst, vest). Øst vil være den første forhandler.

3 Stokke fliser og sette dem med ansiktet ned i en firkantet struktur som er to fliser høy og en flis dyp. Sidene vil være 18 fliser lang hvis du spiller med blomster og årstider, og 17 hvis du ikke er. Det totale antall brikker vil være 144 og 136, respektivt.

4 Tegn fliser fra veggen, med hver spiller tegning fra hennes delen. Hver spiller tar fire fliser i en tid før alle har 12.

5 East deretter tar en flis fra slutten av hans vegg. Spilleren til høyre for ham tar flis under den, den neste spilleren tar neste flisen i giverens vegg, og så videre til East har 14 brikker og de andre spillerne har 13.

6 Sett fliser foran hver spiller, slik at slik at hver spiller kan bare se sine egne fliser. Organisere dem etter deres drakt og nummer.

gameplay

7 Prøv å få en komplett hånd, noe som er fire grupper og ett par. Grupper er laget av tre brikker, og må enten matche eller sekvensiell.

8 Kast en brikke hvis du er forhandler og du ikke allerede har vunnet spillet basert på den originale fliser du tegnet.

9 Ta Forkast for å lage en sekvensiell kjøring bare hvis det er blitt plassert av personen til høyre. Ta en Forkast for å lage en gruppe på tre når du ser det, uavhengig av hvem som plasserte den. Bare ta umiddelbar kast. Ta en vinnende flis når det vises, uansett om det er en del av en lett eller sekvensiell.

10 Vis din fullført gruppe når du plukker opp et kast.

11 Tegn fra veggen når forkaste er ikke nyttig for deg.

scoring

12 Tildele et poeng til den som vinner.

1. 3 Award den som får Mah-Jong et ekstra poeng for hver triplet laget av Dragons eller vind.

14 Award alle med en trilling av Dragons eller Winds en ekstra poeng for hver enkelt. Dette er valgfritt, som gjør det mulig at noen skal vinne uten å få Mah-Jong og dermed påvirker spillets strategi.

Hint

  • Bruk disse enkle regler før du går videre til avansert strategi.