"TimeSplitters: Future Perfect" Kartmaker ideer

Muligheten til å redigere tilpassede kart for dataspill er langt fra en ny idé. Så tidlig som på 80-tallet spill som Boulder Dash og Gamemaker tillot brukere å lage tilpasset med egne nivådesign. Men for konsoll spill, er en slik funksjon sjelden, selv i dag. "TimeSplitters: Future Perfect" står som en av de få biter av konsollen programvare for å tillate tilpassede kart med sin Kartmaker verktøy. Dens robust rammeverk tillater etablering av innhold på tvers av mange temaer.

"TimeSplitters: Future Perfect" Kartmaker

"TimeSplitters: Future Perfect" var en prisvinnende og mest solgte PS2 konsoll skytespill i 2005 med god grunn. Bortsett fra overbevisende single-player spill, det også lov spillerne lage sine egne kart og historier ved hjelp av karttegneren verktøyet. Denne funksjonen gjør det mulig å lage enkle kart ved hjelp av en grunnleggende grensesnittet, eller avanserte kart bare begrenset av ledig plass på minnekortet. Mapmaker tillater kontroll over hvordan fiendene oppfører seg, hvordan innstillingene er ordnet, hva grunnleggende tema nivået følger og hvilke våpen er tilgjengelig.

Moderne Kart Temaer Ideer

Karttegner tillater bruk av både laboratorie- og militære temaer med moderne kartelementer. Laboratoriet flisene er rene og klinisk og gjøre gode byggesteiner for en stor militær fag- eller futuristisk romskip. Du kan enkelt lage innsiden av et stort marinefartøy som USS Enterprise eller et romskip som Serenity fra "Firefly" TV-serien hvis du er villig til å bruke tid og utnytte skissene fra elektroniske kilder. Bruk av militære tema, kan du overgangen eventyret fra transport håndverket til krigssone, designe en kamp foran for å koble nivåer.

Skrekk Tema Ideer

Med horror-tema satt, kan du lage en overnaturlig eller drømmeaktig setting for å legge frysninger eller surrealistisk handling til historien tema. Avhengig av hvordan du ramme den historien elementer, kan du bruke horror tema å lage en helvetes underverden innstilling eller overnaturlig slagmark. Modellere kartene dine etter fiktive verdener som Dantes Inferno eller en Lovecraft-inspirert setting. Du kan også ramme horror scene som helt illusorisk, brakt videre av virkningene av en psykisk angrep eller eksperimentell slagmarken stoffet. I slike skrekk sjangere, gjør kartene dine ikke å være fornuftig. Faktisk designe forvirrende labyrinter legger til følelse av ubehag og surrealistiske natur innstillingen.

Egyptiske Ideas tema

Egyptiske tema brikkesett vil bygge kart med en åpenbar Tomb Raider estetisk. Siden svært stiliserte innstillingen egner seg godt til templer, de er et opplagt valg. Trikset er å bestemme om du vil basere det på en åpen tempel for tilbedelse, eller en labyrintisk pyramide labyrint med forsvarere (eller inntrengere) underveis. For enten idé, kan du ta inspirasjon fra virkelige steder som Temple of Abu Simbel eller The Great Pyramid of Khufu. Du kan finne plantegninger for slike steder ved hjelp av en nettleser.