Tips for Jewel Quest 1 Nivå 5-1

Den femte kapittel av juvel-swapping puslespillet "Jewel Quest" er satt i et tempel i en aktiv vulkan. Du tjener en del av en sjelden og verdifull gjenstand hver gang du fullfører et puslespill. Nivå 5-1 er det første skrittet i å få en statue av en kriger med drager sitter på hans skuldre.

Mål

Som i alle nivå av spillet, er målet ditt å bytte posisjoner to tilstøtende brikker for å lage rette linjer med tre eller flere brikker med samme design. Når en kamp er gjort over en firkant, viser det gull. Du må slå alle rutene gull å fullføre nivå 5-1.

Board Layout

Juvelen styret for nivå 5-1 "Jewel Quest" er en 10-kvadrat med 11-kvadrat rektangel. Brikkene som linje bunnen og venstre og høyre side av brettet er gravlagt. Nedgravde brikkene kan ikke flyttes, og til å avdekke dem, må du bruke dem i en kamp på minst tre, ved å bringe andre brikker til dem.

Strategi

Nivå 5-1 har en vanlig form, og det er mest lett løses ved å jobbe fra bunnen av brettet til toppen. Når du oppretter en kamp, ​​bitene som brukes i kampen forsvinne, og bitene over dem faller inn tomrommene. Ved å jobbe fra bunnen, øker du muligheten for den fallende brikker danne seg egne kamper, hjelpe deg å tømme brettet.

Buried Pieces

Den største utfordringen i nivå 5-1 er å fjerne alle de nedgravde stykker. I hovedsak må du opprette to kamper i hver rute som inneholder en nedgravd stykke. Bitene langs bunnen av brettet bare kan matches vertikalt i starten, men når du avdekke noen av dem, kan du også lage horisontale kampene i disse rutene. Start fra bunnen midten av brettet og klare grenser begravet brikker for å gi deg selv mer samsvarsalternativer for disse rutene, deretter arbeide mot hjørnene.

betraktninger

Når du jobber med å fjerne nedgravde stykker langs venstre og høyre kant av brettet, er det fortsatt best å jobbe fra bunnen til toppen. Nedgravde stykker blokkere andre brikker faller i rom under dem, og disse tomrommene kan begrense dine matchende muligheter. Du kan bare opprette kampene ved å bytte to stykker - du kan ikke flytte et stykke inn i en tom plass til å lage en kamp.