Virtuelle Monster Games I likhet med Pokemon

Virtuelle Monster Games I likhet med Pokemon


Pokémon spillserien krever spillerne å samle og trene monstre å kjempe i turneringskamper. Det ble den nest mest innbringende spillserien noensinne, og inspirert en rekke spill med liknende formater. Disse virtuelle monster spill trekke fra eventyr, rollespill og strategi sjangre, men alle krever at spilleren å fange opp og utvikle virtuelle monstre.

Digimon

"Digimon" ble utgitt i 1997, bare ett år etter lanseringen av «Pokémon». Spillet foregår i en digitalisert parallelt univers, angivelig skapt av jordens mange kommunikasjonsnett. Spillere er pålagt å ta digitale monstre som vandrer rundt i landet, og deretter pit dem mot hverandre i kamper mens utvikler sin Digimon gjennom en prosess som kalles "Digivolution." "Digimon" begynte som en elektronisk cyber-pet leketøy. Det er nå sett på videospill, tegneserier, leker, trading kortspill, TV-programmer og filmer.

Monster Rancher

"Monster Rancher" ble lansert i Japan i 1997. Den legger større vekt på å heve og avl monstrene enn lignende spill gjør, og regnes for å være mer av en cyber-pet simulering enn et rollespill. Spillere må betale konstant oppmerksomhet til deres lager, trene dem til å kjempe i turneringer, og til slutt vite når du skal pensjonere seg. "Monster Rancher" har dukket opp på flere Nintendo og Sony spillkonsoller og ble tilpasset til en TV-serie.

Dragon Warrior Monsters

"Dragon Warrior Monsters", også kjent som «Dragon Quest Monsters" utenfor Nord-Amerika, er en spin-off serien av spill fra "Dragon Quest" rollespill. Spillerne blir kastet som riddere som skal fange mytiske skapninger, trene dem, og pit dem mot hverandre i turneringer. Til tross for å bli kritisert for sin likhet til "Pokémon", serien av "Dragon Warrior Monsters" spill fikk generelt høye gjennomgang score.

Shin Megami Tensei

Den fantasy rollespill "Shin Megami Tensei," oversatt som «True Goddess Reinkarnasjon", ble utgitt i 1992. Spillere skaffe demoner gjennom forhandlinger og tvang under kamper. Disse monstrene kan da bli innkalt til kjemper for en liten mengde i spillet valuta. Captured demoner må opprettholdes når lagring gjennom regelmessig fôring, og kan kombineres med andre demoner å skape kraftigere monstre. Til tross for disse fellestrekk med "Pokémon", "Shin Megami Tensei" anses å være ganske annerledes fordi tegnene utføre de fleste kamper selv. Den fanget demoner fremstilles som ekstra våpen i stedet for kjernen fokus for spillets kamper. De tidlige versjoner av "Shin Megami Tensei" ble kun utgitt i Japan.