Forskjeller mellom "Mega Man Legends" og "Mega Man 64"

"Mega Man Legends" ble utgitt i 1998 for PlayStation-konsoller. "Legends" var den første fullt 3-D-tittelen i serien og utnyttet PlayStation evne til å tegne polygoner. Det ble godt mottatt og fått positive anmeldelser fra spillet kritikere. I 2001 ble det portet til Nintendo 64-konsollen og retitled "Mega Man 64." På grunn av de ulike teknologier for konsollene, spillene hadde tekniske og estetiske forskjeller.

Lyd forskjeller

PlayStation brukte CD-plater med rundt 700 mb minne. Nintendo 64 brukte kassetten-basert spill lagring, og den største patronen hadde bare 64 MB ledig plass. Stemmen handler i PlayStation-versjonen måtte være ekstremt komprimert til å spille på Nintendo 64, så talekvalitet tok et stort dykk i "Mega Man 64." Det originale spillet hadde også mye mer musikk siden mange klipp måtte kuttes i konverteringsprosessen.

grafisk forskjeller

Den mest merkbare forskjellen er uavgjort avstand polygoner. I PlayStation-versjonen, kan du se lenger bort noen steder enn du kan i Nintendo 64-versjonen. Den 64 grafiske-tegning evner var mye raskere enn PlayStation-tallet, og det pleide anti-aliasing. Anti-aliasing gjort det mulig å glatte mye av ujevne kanter på polygoner som dukket opp i PlayStation-versjonen.

kontroll~~POS=TRUNC forskjeller

"Mega Man 64" spillere kontrollert tegn med navigasjonsknappen og analoge stikka. PlayStation-versjonen som brukes navigasjonsknappen alene. Det gjorde ikke bruke Dualshock-kontrolleren, som inneholdt to analoge spaker, selv om kontrolleren ble løslatt kort tid før "Mega Man Legends». Nintendo 64 brukere kan også bruke RumblePak kontrolleren perifert med "Mega Man 64." Rumble effekten var bare merkbar når Mega Man tok skade.

tekniske forskjeller

Det var en innebygd sparefunksjonen på "Mega Man 64" patron. PlayStation kreves et minnekort for å støtte spillet redninger.