Hvordan Design en Shoe Brettspill

Hvordan Design en Shoe Brettspill


Utvikle et originalt spill for et bestemt antall spillere starter vanligvis med en fantasifull konsept som sko eller mote. Klassiske spill som Parcheesi, dam og Monopoly dele en fellesnevner - det er et bestemt mål for hver spiller for å vinne. Spillutviklere oppfinne og formulere brettspill også lage bevegelige token stykker i henhold til type spill. Ved å ta deg tid til å skisse og tegne skoen spillebrettet samt andre spillelementer, kan du lage flere versjoner mens finjustering målet.

Bruksanvisning

1 Skriv ut konseptet og mål for skoen spillet i en notisblokk. For eksempel, har spillerne rulle terningen for å bevege seg langs brettet, landing på designer retail shop blokker. Den første spilleren til å nå slutten av spillet vinner beste sko designer av året. Innlemme kjente sko designer butikker som Jimmy Choo, Stuart Weitzman og Manolo Blahnik, samt sko klaring og salg blokker som straffer. Alternativt har spillerne leie plass eller kjøpe designer butikken som en franchise.

2 Skisser brettet på tegnepapir med en F blyant for fine linjer og en H blyant for definisjon. For eksempel tegne en sko disposisjon for spillebrettet. Hvis du ønsker styret å kaste seg, markere brettelinjene med en linjal.

3 Kartlegg spillkonseptet for et bestemt antall spillere samt aldersgruppe. For eksempel lage spillet i fire til seks spillere for alderen 12 år og eldre. Se i konseptet og objektiv fra Trinn 1. Ta hvordan spillerne beveger seg langs brettet som ruller terningen eller plukke opp kortene.

4 Skriv ut spillkortene for sko trivia henhold til aldersgruppe. For eksempel, hvis spillet er for barn i alderen 12 år og eldre, inkluderer tween-inspirert trivia og mote spørsmål som type fottøy en favoritt kjendis hadde på seg på en rød løper event. Legg multiple-choice svar for å hjelpe spillerne.

5 Design spill tokens. For eksempel skissere ulike sko typer som en stiletto, Mary Jane, penny dagdriver, Sandal, gladiator og en kattunge-hæl muldyr.

6 Tegne grafikk for hver landing pad blokk innenfor spillbrettet skisse fra Trinn 2. Bruk fargeblyanter eller markører for å tegne i kunstverket.

7 Skann brettet konseptet fra trinn 2 samt kunstverk og grafikk fra trinn 5 og 6 i din personlige datamaskin grafiske redigeringsprogrammet. Velg et fargevalg for skoen spillet skal vises på spillebrettet og token stykker. Velg en skrift brev type for trivia kortene fra trinn 4. Finjuster kunstverk med redigering programmets lineære verktøy. Lagre den reviderte brettet og kunstverk i en egen datafil.

8 Skriv ut spillbrettet samt all grafikk og spill kortene. Hvis du ønsker å gjøre opp styret, skrive ut deler på inkjet klistremerke eller klistremerke papir. Klipp ut delene med en skarp saks, papir eller lage kniv på et skjærebrett. Hold deg delene på papp stykker for å spille spillet med venner og familie.