Hvordan lage en LEGO Mindstorms NXT Alpha Rex Unngå gjenstander

Hvordan lage en LEGO Mindstorms NXT Alpha Rex Unngå gjenstander


Programmering LEGO Mindstorms NXT roboter er en ganske enkel prosjekt, som bruker en visuell stil. Hvis du har tatt opp en robot før, du sannsynligvis har noen erfaring med programmeringsspråket. For å programmere Mindstorms Alpha Rex, må du kjenne noen av de grunnleggende om Mindstorms programmering, inkludert programmering motorer og sensorer og gjør underrutiner.

Bruksanvisning

1 Bygg LEGO Mindstorms Alpha Rex modell i henhold til instruksjonene. Instruksjonene for modellen er oppført under Referanser.

2 Koble LEGO NXT murstein til datamaskinen via Bluetooth eller USB-kabel. Kjør NXT programmeringsprogramvaren.

3 Program tre subrutiner, en for å gå fremover, en for svinge til venstre, og en for å svinge mot høyre. Å gå, bruke flytte blokkene for å programmere en etappe til å bevege seg, og motoren på baksiden for å vippe i retning av den motsatte ben. Gjenta med de andre ben å lage gang bevegelse. For å slå, program ett ben til å flytte på en gang. Du kan finne det nyttig å vippe roboten i samme retning som tuning benet. Hvis du har bygget modellen før, kan du allerede har disse rutinene lagret.

4 Programmere roboten til å gå fremover til IR-sensoren plukker opp en hindring. Du kan stille inn avstanden til å være så nært eller langt du foretrekker.

5 Plasser en bryterblokk på enden av linjen. Program blokken til tilfeldig velge en av de to banene som den velger som et alternativ.

6 Plasser venstre og høyre sving blokker på de to grenene av bryteren blokken. Dette gjør det slik at roboten vil tilfeldig sving til venstre eller høyre når den oppdager en hindring.

7 Plasser hele programmet i en sløyfe. Hvis du setter sløyfen til uendelig, vil roboten gå fremover på ubestemt tid, og slå når den ser hindringer. Du kan også sette den til å utføre dette bare et par ganger.