Hvordan lage en Tron Deck i Magic: The Gathering

En Tron dekk er forkortelse for en Urzatron dekk, som bruker Urza land kortene fra antikviteter eller Chronicles utvidelser. Dette er tre relaterte kortene kalles Urza Tårnet Urza gruve og Power Plant Urza tallet. De trykker for en fargeløs mana hvert, men hvis alle tre er i spill samtidig, så Urza Power Plant og Urza gruve tappe for to fargeløs mana og Urza Tårnet kraner for tre fargeløs mana. Dette gir en motor for å produsere store mengder fargeløs mana og tillater spilleren å kaste høye kostnader magi.

Bruksanvisning

1 Velg farger for Tron dekk. Blå er den beste fargen å bruke, siden det kan stall og stoppe motstanderens staver, samt "mill" motstanderens beste kortene ut av sitt bibliotek. Blå er to gratis farger er hvitt og svart, så det kan være lurt å bruke en av disse til å forbedre dekk makt. Alternativt kan en rød dekk kanalisere all mana at Urza kortene gi opp ødeleggende direkte skade magi.

2 Bygg din mana basen. En 60-korts kortstokk inneholder vanligvis mellom 20 og 24 land kort, og du bør ta med fire av hvert Urza kort. Siden rød eller blå kort fungerer best for dekk, fokus på disse fargene og legge til andre etter behov avhengig av skapning, spell og artefakt kortene du velger.

3 Inkluder Tolaria West, en ikkebasis land fra Future Sight ekspansjon, i blått dekk. Dette kortet kraner for blå mana, men har en spesiell evne som gjør at du kan kaste den og i stedet spille et kort som koster like mye mana. Deretter kan du søke i biblioteket for en Urza land kort. Dette vil øke sjansene dine for å trekke alle tre Urza landkort i ett spill. Hvis du spiller to farger, er det også anbefales at du bruker to land i stedet for grunnleggende lander.

4 Bygg resten av dekk. Sørg for at du kan få alle tre Urza kortene i spill så tidlig som mulig, og deretter legge farget mana til din mana pool. Høykostland artefakt kort og fargeløse Eldrazi kort utfylle dette dekket godt. Noen kort med en X i støpe kostnaden er et godt valg, siden du kan dumpe mana til det da forholde seg større skader eller outspend motstanderen når motvirke magi. Som med alle magi dekk, velg din staver nøye og sørge for at de passer dekk tema.

5 Test din dekk. Shuffle det og trekke sju kort. Se hvor mange svinger det tar å håndtere 20 poeng av skade, mølle av 60 kort eller avtale 10 gift tellere. Når du spiller alene, bør du være i stand til å håndtere 20 skade ved sving seks eller syv. Hvis dette ikke skjer konsekvent, må du justere dekk så sine styrker er maksimert. Etter at dekket er innstilt til tilfredshet, er du klar til å spille!