Hvordan lage et spill for en Science Fair prosjekt med klinkekuler

Marmor spill kan bli en stor hit på vitenskap messer. Noen spill utforske ulike væsker 'viskositet, som refererer til hvor mye de motstå flyt. Noen væsker, som vann, kan flyttes i relativt kort tid, mens andre, som honning, ta mye lengre tid. En marmor spillet kan også fungere som et eksperiment hvis du oppretter en hypotese, eller kvalifisert gjetning, før du utfører forsøket om hvilke væsker vil mest motstå marmor.

Bruksanvisning

1 Fyll hver glass med en annen væske til væsken er 2 inches fra toppen av glasset. Ikke bland væsker.

2 Hold en marmor over ett glass. Det bør være i flukt med åpningen av glasset. Sett opp stoppeklokken. Slipp marmor og begynne timing med stoppeklokken på samme tid. Fortsett å la stoppeklokken kjøre til marmor når bunnen av glasset.

3 Slå stoppeklokken av når marmor når bunnen og ta tiden. Gjør dette med hvert glass. Uansett hvilken marmor når bunnen først er i det minste tyktflytende. Marmoren som når bunnen sist er den mest tyktflytende.

4 Sett opp prosjektet på science fair og la andre studenter å gjette hvilken væske som er mest tyktflytende før slik at de kan utføre eksperimentet.