Hvordan lage Giratina dukke opp igjen i Platinum



Giratina er den legendariske Ghost / drage Pokémon finnes i Pokémon Platinum spillet. Denne kraftige Pokémon er oppstått to ganger i Pokémon Platinum under normal spilling. Første gang Giratina er oppstått du ikke kan fange den. Under andre møtet i Distortion verden har du den første muligheten til å fange opp denne kraftige Pokémon. Hvis Giratina er slått ut ved et uhell, kan du gjøre dette Pokémon igjen etter visse vilkår er oppfylt i spillet.

Bruksanvisning

Hot lage Giratina dukke opp igjen i Pokémon Platinum

1 Fremdrift i historien til kamp Elite Four. The Elite Four er noen av de mest kraftfulle trenere i spillet. The Final Four er plassert i Pokémon League, som ligger i enden av Victory Road.

Du må beseire Elite Four og Champion i en rekke Pokémon slag. The Elite Four og Champion er mektige Pokémon trenere som spesialiserer seg på én type Pokémon. Når du går inn i Pokémon League du ikke kan dra før du beseire hver motstander eller er beseiret.

Hvis du beseire hver motstander i Final Four og Champion, vil du bli tatt tilbake til Champions rommet, hvor karakteren din vil snakke med Champion før du lagrer spillet. Spillet lagres automatisk før rulleteksten begynner. Etter rulleteksten full du kan enten trykke på "Start" -knappen eller på A-knappen for å gå ut av studiepoengene.

2 Begynn spillet ved å laste lagre filen. Trykk enten på "Start" -knappen eller "A" knappen til du kommer til "Continue / Option" skjerm. Trykk opp eller ned på fjernkontrollen til "Fortsett" er markert og trykk på "A" -knappen. Dette vil starte spillet i Twinleaf Town, der spillet begynte.

Avslutt din plass i mors hus ved å gå ned trappen. Din mor vil ha en kort dialog med deg. Progress gjennom dialogen ved å trykke på "A" knappen. La dette rommet etter samtalen er ferdig på bunnen av skjermen.

3 Reis til Turnback Cave på Route 214. For å nå Turnback Cave du trenger en Pokémon med flyttingen Rock Climb og en annen Pokémon med Surf. Rock Climb og Surf er skjulte trekk, som du har tjent gjennom vanlig spill. Hvis du har en Pokémon som vet Rock Climb, flytte karakteren din til ansikt klippen med det som ser ut til å være hånd holder. Når vendt mot stupet, trykk på "A" -knappen. Animasjon vil begynne, og du vil reise opp veggen hvis du har en Pokémon med denne evnen.

4 Gå ned på bryggen ved vannet på toppen av klippen. Ansikt vannet og trykk på "A" -knappen for å starte reise på vannet. Kjør nordover på vannet for å hylle og en hule inngang. Gå inn i hulen.

5 Trykk på "Y" knappen for å åpne menyen hvis du ikke har en Pokémon som vet Rock Climb eller Surf. Flytt markøren med styreplaten til vesken er uthevet, og trykk på "A" knappen. Dette vil åpne vesken. Du vil se et bilde av en pose på venstre side av skjermen og en tittellinje som forteller deg hvilken posen du befinner deg i.

Sykle til venstre eller høyre med styreputen før du er i "TM og HM" pose. Trykk opp eller ned på fjernkontrollen til HM 08 Rock Climb eller HM 03 Surf er uthevet. Trykk på "A" -knappen.

6 Flytt markøren for å markere "Ja" med kontroll pad når spillet spør om du ønsker å bruke denne HM. Trykk på "A" -knappen. Dette vil åpne et skjermbilde der du kan se alle dine aktive part av Pokémon med enten en stand eller ikke koden. Velg en Pokémon som har "Stand" kode som du ønsker å undervise Rock Climb eller Surf og trykk på "A" -knappen.

Spillet vil bekrefte at du ønsker å lære flyttingen til denne Pokémon. Marker "Ja" med kontrollplaten og trykk på "A" -knappen. Dette vil sende deg til en skjerm som viser alle Pokémon angrep. Du kan bare ha fire angrep kjente. Velg med kontroll pad som angriper du ønsker å glemme, og trykk på "A" knappen. Spillet vil bekrefte at du ønsker å glemme dette trekket. Marker "Ja" med kontrollplaten og trykk på "A" -knappen. Pokémon vil lære Rock Climb eller Surf.

Kansellere ut av posen ved å trykke på "B" -knappen.

7 Gå inn i hulen for å angi Turnback Cave. Innsiden av Turnback Cave vil du se et rom med fire utganger. Det er en utgang på hver av himmelretningene: nord, sør, øst og vest. Hver exit vil sende deg til en tilfeldig plass i dette komplekset. Passere gjennom en dør på skjermen og fortsette å utforske grotten.

Under leting vil du tilfeldig møter tre pilarer. Etter møte med den tredje pilaren noen av utgangene vil ta deg til Giratina rom.

8 Skriv Giratina rom. Sittende i midten av rommet vil være Giratina. Lagre spillet før kampen. Hvis du ikke klarer å fange opp Giratina, kan du slå av spillet enhet og start spillet. Fortsett spillet som beskrevet i trinn 2.

For å lagre spillet ved å trykke på "X" -knappen. Dette vil åpne menyen. Trykk opp eller ned på fjernkontrollen til "Save" er markert. Trykk på "A" -knappen. Spillet vil spørre deg om du vil lagre. Marker "Ja" ved å trykke opp eller ned på fjernkontrollen og trykke på "A" -knappen. Spillet vil be deg om å bekrefte at du ønsker å lagre spillet. Marker "Ja" igjen med opp- eller ned-knappene og trykk på "A" -knappen. Spillet vil spare.

9 Gå opp til Giratina og trykk på "A" -knappen. Dette vil starte en kamp med et nivå 47 Giratina. For å fange Giratina finnes det flere metoder. Den enkleste og mest sikre metoden er bruk av en Master Ball. Denne spesielle Pokeball er funnet under normal progresjon i spillet. The Master Ball vil fange Giratina uten å lykkes. For å bruke Master Ball, trykker posen ikonet på berøringsskjermen for å åpne vesken. Trykk på Pokeball ikonet for å gå inn i posen som holder dine Pokeballs. Trykk på ikonet for Master Ball å bruke den.

10 Kjemp Giratina hvis du ikke har en Master Ball. Du må senke treffet poenget med Giratina så lav som mulig før du bruker en Pokeball. På grunn av Ghost / dragen type som Giratina besitter, har det flere sterke motstander og flere svakheter. Giratina vil være helt immun mot angrep av Normal eller Fighting type og ta halvparten skader fra brann, vann og strøm trekk. Dette Pokémon er svak mot Dragon, Mørk, Ice og Ghost angrep, tar dobbel skade fra disse angrepene. Reduser Giratina er helsepoeng så lavt som mulig for å gjøre det lettere å fange opp denne Pokémon.

Bruk trekk som påfører status effekter som Sleep og lammelse eller trekk som senker de grunnleggende statistikk over Giratina for å gjøre fange Giratina enklere. Når du er klar til å fange Giratina trykke posen ikonet på berøringsskjermen. Dette vil åpne vesken. Velg Pokeball ikonet og trykk på det.

11 Trykk på Pokeball å vise alle Pokeballs at karakteren din bærer. Den mest effektive typen Pokeball å bruke er Dusk Ball, Timer ball eller Ultra Ball. Den sterkeste Pokeball å bruke i første omgang i denne kampen er den Dusk Ball hvis du ikke bruker Master Ball. Som kampen fortsetter Timer Ball vil bli kraftigere, noe som gjør det lettere å fange Giratina. Hvis du går tom for Dusk Baller og Timer Balls, begynne å bruke Ultra Balls.

12 Fortsett å kaste Pokeballs til du fange Giratina, nederlagene Giratina partiet eller Giratina går ut fra for mye skade. Hvis Giratina nederlagene partiet eller går ut fra for mye skade, kan du starte spillet som nevnt i trinn 5.

Giratina vil dukke opp igjen ved å slå Elite Four og Champion igjen hvis du velger å ikke laste og fortsette kampen. Reis til Pokémon League og re-utfordrer Elite Four og Champion. Når du lykkes og lagre spillet, starter du i din mors hus. Du kan fortsette å tilbakeGiraTina til du fange den ved å re-beseiret Elite Four og Champion.

Hint

  • Pokémon er mye lettere å fange færre helsepoeng de har. Normal typen angrep False Swipe vil alltid legge igjen en Pokémon med minimum 1 hit poeng. Fordi Giratina er en Ghost type Pokémon, er det normalt immune mot vanlige typen trekk. Dette kan bli kansellert ut ved å bruke farten Oder Sleuth eller ved en Pokémon med den spesielle evnen Scrappy, som tillater Normal trekk å treffe Ghost Pokémon.
  • Normal type Pokémon er immune mot Ghost angrep, benektende Giratina sterkeste angrepet Shadow Force.
  • Husk at HM beveger seg som Rock Climb og Surf er svært vanskelig å glemme, så velg med omhu som beveger du ønsker din Pokémon til å glemme.