Onkel Wiggily Spilleregler

Onkel Wiggily Spilleregler


I 1910, Howard R. Garis laget et sett med barnas historier for "Newark Evening News" som sentrert rundt tegnet onkel Wiggily, en ganske menneskelignende kanin. Onkel Wiggily satt ut på store opplevelser, og i 1916, Milton Bradley viste hans eventyr i et brettspill for små barn. Selv om spillet opplevd design endringer gjennom årene, har det vært en kjær og rikt illustrert familie spill som bidrar til å styrke lese- og kognitive ferdigheter.

spesifikasjoner

Onkel Wiggily er et klassisk brettspill som inkluderer en sammenleggbar spillbrettet som måler ca 16 inches med 16 inches; fire fargerike spillet symboler som er kopier av Uncle Wiggily; og et sett med spillkort. Avhengig av hvilket år spillet ble produsert, kan du ha to sett med kort eller bare ett sett.

Målet med spillet

Hver spiller begynner ved start, som er onkel Wiggily hjem. Styret er en klassisk "spor" som omfatter ca 100 mellomrom for å lande på. Spilleren slentrer opp, ned og over hele linja (skogen) og humle av steder som Klukk Klukk kylling hus, Wibble Wobble Duck Pond og Bow Wow Dog House. Den første spilleren til å nå Dr. Possum kontor vinner spillet. Onkel Wiggily er rettet mot barn som er mellom 4 og 8 år.

Hvordan spille

Spillet er laget for to til fire spillere. Stokke kortene og legg dem med forsiden ned, og hver spiller plasserer sin token ved start. Det yngste barnet er vanligvis bedt om å spille først, og han velger det første kortet og leser det høyt før du følger instruksjonene på kortet. (Yngre barn kan trenge en ungdom eller voksen for å hjelpe dem å lese.) Brukte kortene legges med billedsiden opp i et forkaste haug. (Hvis de nye kortene er oppbrukt før kampen er vunnet, stokke brukte dekk og gjenoppta avspillingen.) Kortene inneholder skriftlige instruksjoner for hvordan spilleren skal flytte. Hvis spilleren er fremme fremover eller bevege seg bakover, er det også en tilsvarende forhånd eller retrett nummer skrevet ovenfor instruksjonene for nye lesere. Den lune kort rim og kan føre spilleren til å gjøre følgende: "Hvor du går, vet jeg ikke, du har tre hopp, men ta det rolig", "Vi håper virkelig at du vil ikke være blå, men onkel Wiggily må gå tilbake to "eller" En kort denne gode er ikke ofte sett;! Flytt onkel Wiggily forkant av tretten " Spill avanserer til venstre.

Fallgruver og Rabbit Holes

To spillere kan ikke okkupere samme plass, så hvis du lander på en plass som har en annen spillers brikke, må du gå tilbake en plass. Hvis det plass også har en annen spillers brikke, må du trekke en mer plass til du kommer til en tom plass. Hvis du er heldig nok til å lande på "kaninhullet", da du tjener muligheten til å sprette ut på den andre siden av kaninhullet, flere plasser fremover.

Vinne

Den første spilleren til å lande akkurat på Dr. Possum kontor vinner. For eksempel, hvis du er to plasser unna sitt kontor, må du trekke et kort som avanserer du videre to mellomrom. Hvis du tegner et kort som ber deg om å trekke seg eller å gå til en annen del av brettet, må du følge disse instruksjonene.