Regler for UNO Dice

Noen mennesker har argumenter over tolkningen av Mattels "Uno Dice" regler på grunn av sine mange varianter og bruk terninger. Men de offisielle reglene oppført i spillets manual gi klarhet i spillet. Når spillerne forstå generelle begrepet "Uno Dice," det kan bli en flytende spill av strategi og tilfeldighet.

Setup

En person tar en enkelt dø fra posen og ruller den til midten lekeområdet til et nummer vises; dette die er kjent som "center dø." Så hver deltaker trekker ut fem terninger, også kjent som spillerens "hånd", fra posen og etterlater resten inne. Spillere kastet sine "hender" og spille bare forsiden opp dør verdi, som ikke er skjult for andre. Personen som rullet "sentrum die" beveger seg først, etterfulgt av personen til venstre for henne.

Spillets

På en tur, velger en spiller en die fra hans "hånd" som passer enten antall, farge eller kommando av "sentrum dø." Da dør i spillerens "hånd" erstatter "center die", som er plassert tilbake i posen. Hvis spilleren velger å ikke eller kan ikke bruke noen dø, hele "hånd" er rerolled. Dersom terningen ikke kan spilles av, er en ny dør trukket fra posen, rullet og plassert inn i hans "hånd." Dette kan omgås dersom ny dør rullet matcher "center die"; så det kan spilles.

"Command" Dice

"Uno Dice" har også terninger med kommandoer på deres ansikter --- hver har en bestemt rekkefølge som trer i kraft etter å ha blitt spilt. Den "Reverse" kommandoen endrer retning av avspillingsrekkefølge: fra venstre mot høyre eller høyre mot venstre. Den "Skip" die gjør den neste spilleren mister hennes tur og går videre til neste person. En annen dør kalles "Tegn To", som tvinger den neste spilleren til å miste en sving og trekke to terninger fra posen, som er rullet og plassert i hennes "hånd." Hvis det er bare en dør igjen i posen, tar det berørte spilleren den siste dyse. I tillegg kan kommando terninger også spilles på en lignende måte som nummererte terninger: "Blue Reverse" spilles på en "Yellow Reverse".

"Wild" Dice

To terninger kan gi en spiller en stor fordel: "Wild" og "Wild Draw Fire" terninger. En "Wild" terning kan spilles og brukes på hvilken som helst farge, nummer eller kommando oppført på "center dø." "Wild" die erstatter alle farger spilleren ønsker og anvendt på hans tur, selv om en annen dør er spillbare i spillerens "hånd." "Wild Draw Fire" er den mest ødeleggende dø i spillet; den inneholder de samme egenskapene som "Wild" die, men tvinger den neste spilleren til å miste en sving og å trekke og kaste fire terninger som skal legges til hånden. Men den "Wild Tegn Four" dø kan kun spilles dersom spilleren ikke har en dør for å matche dagens "sentrum dø." Hvis fanget ved hjelp av denne dø ulovlig, til regelen breaker må ta tilbake terningen tegne og rulle fire flere terninger som skal legges til sin nåværende "hånd."

Round Ferdigstillelse og scoring

En spiller med et enkelt dø igjen i hennes "hånd" må forkynne "Uno" på hennes tur. Hvis spilleren glemmer og blir fanget av en motstander deltaker før starten av neste sving, må spilleren trekke and roll to terninger fra posen, hvis tilgjengelig. Hvis en spiller bruker den siste terningen i sin «hånd» runden avsluttes. De resterende terninger i hver spillers "hånd" må nå bli telt og er lagt til rundt vinneren poengsum. Alle nummererte terningene er de respektive verdier fra én til seks, de to "Wild" terning er verdt 50 poeng hver, og de resterende tre kommando terningene er verdt 20 poeng hver. Etterpå, vinneren av forrige runde starter den neste. Den første personen til å nå 500 poeng vinner spillet.