Slik bruker du en fysikk armatur spillmotoren

I spillmotoren, er en armatur et verktøy som gjør det mulig for designere å replikere ragdoll fysikk uten å koble alle deler av modellen sammen. Ved å opptre som bein av en kropp, kan en armatur fungere som en snarvei for designere og en enklere måte for spillet til å behandle handlingene til ragdoll hendelsen. Opprette armaturer i et objekt er en enkel prosedyre som en hvilken som helst spilldesigneren kan oppnå i spillmotoren.

Bruksanvisning

1 Velg "Vis" og deretter "Top" for å orientere kameraet fra en top-down posisjon.

2 Trykk på "space" -knappen, og klikk "Legg til" i menyen som vises, etterfulgt av "armatur".

3 Klikk på "X Ray" nederst til venstre på skjermen for å få et klarere bilde av armaturen.

4 Trykk på "tab" for å gå inn redigeringsmodus.

5 Trykk på "e" -knappen, deretter "z" for å lage en kopi av armaturen langs z-aksen.

6 Orientere andre armatur ballen grensen til bunnen av plassen.

7 Klikk på "Rediger" -knappen, deretter "Legg Modifier" og deretter "armatur".

8 Endre navnet på verdifeltet til "armatur." Sørg for å kapitalisere ordet.

9 Lag flere armaturer for hvert bein i objektet. For eksempel, en person bør ha minst tre armaturer i hver arm: en armatur for de ben av den øvre arm, en andre armatur for benet i underarmen og en tredje armatur for å representere den hånd. Ambisiøse designere kan selv legge til flere armaturer til å representere fingre.

10 Koble hver armatur ved å koble orbs på slutten av armaturer til du har opprettet den grunnleggende skjelett av objektet.

11 Lagre endringene for å bevare armatur strukturen i objektet.