Slik importerer Custom avatarer Into SL

Slik importerer Custom avatarer Into SL


Ønsker du å tilpasse din avatar i Second Life? SL har mange måter å tilpasse utseende, inkludert import av klær, tilbehør og animasjoner. Som i 2010, importere en egendefinert avatar krever importere alle parametere separat. Bortsett fra egendefinerte animasjoner, hver import består av en bildefil, inkludert klær og tilbehør. SL deretter bruker skulpturert Prims - 3D-modell representasjoner i bildeformat - til å representere tilpass stedene.

bruksanvisning

Importere Custom Avatar Elements inn din Inventory

1 I Second Life, gå til å bygge -> Last opp -> Bilde. Finn elementene du ønsker å importere og trykke "OK". Du kan laste opp teksturer for klær eller sculpting teksturer for tilbehør / vedlegg.

2 Forhåndsvise filen med bildet editor. Hit "Last opp" for å starte opplastingen.

3 Rediger beskrivelsen av varen, som vil bli plassert i My Inventory -> Tekstur mappe som standard.

Tilpasse Body

4 Gå til kroppsfasong editor. I Second Life, høyreklikk avataren din og velg "Edit My Outfit». På vinduet panel som dukker opp, klikk "Body Parts" for å få opp en liste over slitte kroppsdeler: form, hud, øyenbryn shaper og øyne. Mus over figuren din og klikk på verktøyikonet for å gå inn i editoren.

5 Velg kategorier for kroppsform, hode form, og ansiktstrekk. Flytt glidebryterne langs skala for å tilpasse avatar grunnleggende funksjoner. Du kan også endre avataren kjønn utseende. Klikk på venstre trekanten som peker tilbake til redigerings Outfit vinduet.

6 Importer huden tekstur. Klikk på verktøyikonet ved siden av huden du har på deg for å få opp Skin vinduet Editing. Klikk på tekstur boksene ovenfor for å bruke importerte hud-shading teksturer.

7 Klikk "Lagre" for å lagre funksjoner eller "Lagre som" for å lagre funksjoner som en ny form i inventaret ditt.

Endre Avatar Klær

8 Endre avatar klær. Fra Edit Outfit Window, klikk på fanen klær. For hvert klesplagg du vil tilpasse, klikker du på verktøyikonet til høyre for oppføringen.

9 Endre teksturen av klær ved å klikke på stoffet bokser og velge importert tekstur og fargetone ved å velge en farge fra fargetone boksen. Juster glidebryterne under teksturen boksene for å endre klær dekning og form.

10 Klikk "Lagre som" for å lagre den nyopprettede stykke importert klær.

Importere Custom Animasjoner

11 Finn animasjonen du vil importere, og sikre at det er i .bvh format og skreddersydd for bruk i Second Life.

12 Importer animasjonen i Second Life. ( "Build" -> "Upload" -> "Animasjon"). Dette vil koste L $ 10 per opplasting.

1. 3 Innlemme den opplastede animasjonen i din beholdning av bevegelser. Gå til "meg" -> "Gestures" for å åpne "Gestures" -vinduet, klikk på "+" tegnet for å opprette en ny gest og få opp "New Gesture" vinduet.

14 Tilpass trigger og hurtigtast som vil starte animasjonen spiller. Finn "Steps" boksen i "New Gesture" -vinduet, og sørge for at det er tomt; Fjern alle trinn allerede inne.

15 Under "Library", klikk på "Animasjon" og deretter "Legg til >>". Der hvor det står "Animation å spille" velge den tilpassede animasjon fra rullegardinvinduet. Klikk "Lagre" for å lagre den nye Gesture. Du kan nå få tilgang til den med avtrekkeren du angir.

Importere Custom tilbehør

16 Opprett en ny generisk objekt i verden. Gå til "Build" -> "Velg Build Tool" -> "Opprett Tool" og klikk hvor som helst på terreng (bygningen må være tillatt i din sone)

17 Importer tilbehøret form. Under fanen Object, velg "Sculpted" fra toppen rullegardinvinduet. Klikk i boksen merket "Sculpt Texture" og finn din opplastede forme tekstur i det nye vinduet.

18 Under "Texture" -kategorien, velger du objektet tekstur ved å klikke i den tomme boksen og finne din opplastede tekstur. Deretter lukker bygge-menyen. Høyreklikk på objektet og velg "ta" for å sette den på lager. Det vil som standard til "objekter" -mappen.

19 Gå tilbake til "Edit Outfit" -menyen. Derfra, klikk på "Vedlegg" og deretter "Legg til flere ..."

20 Høyreklikk på tilbehøret i "Object" -listen. Klikk på "Bruk" for å bruke den i en standard sted eller mouse "Fest til" å trekke opp en liste over flere steder å bruke den.

Hint

  • Når du importerer en egendefinert animasjon, vil SL kun registrere de delene som faktisk beveger seg. Hva posere avataren forblir i spiller ingen rolle.
  • Når du laster opp en masse spesialinnhold, bruk "Bulk" last opp alternativ for å spare tid.
  • Du kan lagre din nåværende avatar (kroppsform, hud, klær, tilbehør, etc.) som helst i "Edit Outfit" vinduet ved å klikke på Lagre-knappen.