Slik spiller Easy Kortspill

Enten du bare prøver å fordrive tiden på en lang tur, på jakt etter en ukomplisert aktivitet for å holde en larmende gruppe barn opptatt, eller du bare liker å lære nye måter å ha det gøy, kan en enkelt kortstokk gi flere forskjellige spill for alle aldre. Før du går videre til kompliserte, strategiske kortspill, er det en god idé å prøve ut noen enklere seg, som "Go Fish" eller "War". Begge spillene er ganske lett å lære, og er egnet for alle som er gamle nok til å telle og forstå verdien (også kalt rang) på hvert kort.

Bruksanvisning

Krig

1 Deal hele kortstokken til hver spiller, holder kortene vendt nedover --- ikke se på noen av kortene dine. Hver spiller skal ha samme antall kort.

2 Snu det øverste kortet i hver persons haug (samtidig), og legg kortet i midten av spillerommet. Spilleren med den høyeste verdien (eller rangering) kort, uavhengig av farge, tar alle kortene, snu dem slik at de vender nedover og plassere dem på bunnen av sin haug.

3 Gjenta denne prosessen med å snu kortene til to kort av samme verdi (for eksempel to knekter) trekkes samtidig --- er denne situasjonen kalles "krigen". De to spillerne som er i krig hver snu det neste kortet i sine hauger. Personen med høyere rangerte kortet får alle de fire forsiden opp kortene, og legger dem til bunnen av hennes haug.

4 Fortsett å snu kortene til en spiller tilfaller alle 52 kort. Denne spilleren er vinneren.

Hopp i havet

5 Har hver spiller trekke et kort fra toppen av en stokket kortstokk. Den som trekker kortet med den høyeste verdien er forhandler.

6 Deal syv kort, vender ned, til hver spiller (grupper av spillere fire eller større vil trenge å forholde seg kun fem kort til hver spiller).

7 Plasser de gjenværende kortene, vender nedover, inn i sentrum av spillerommet. Spre haug av kortene ut for å danne en "dam", som kort vil bli "fisket.».

8 Samle kortene du har blitt utdelt, slå dem over, og ordne dem slik at kort med samme verdi / verdi er ved siden av hverandre. For eksempel vil en heldig spiller som mottar tre kontakter plassere dem ved siden av hverandre, slik at han kan mer effektivt se hvilke kort han har. Målet er da å samle grupper av fire kort med samme verdi, uavhengig av drakten --- fire knekt eller fire åttere, for eksempel.

9 Begynn å ta svinger spør noen annen spiller for de kortene du trenger for å ha en gruppe på fire som kort --- spilleren som sitter til venstre for giveren får den første svingen. For eksempel vil en spiller som har tre kontakter spørre en annen spiller om han hadde noen knekt. Dersom spurte spilleren har den angitte kortet, må han gi den til å spørre spilleren. Hvis han ikke har kortet, forteller han den andre spilleren til å "gå fisk", som betyr å trekke et kort fra "dammen" i midten av spillerommet.

10 Plasser grupper på fire som åpne kort, som du opparbeider dem, slik at de andre verdipapirene kan se dem. Hvis du mottar et kort som fullfører settet under din tur (enten fra en spurt spiller eller "dammen"), få ​​deg til å ta en annen vending. Hvis ikke, så er din tur er over og spilleren til venstre tar en sving.

11 Gjenta denne syklusen før en person blir kvitt alle kortene sine. Denne spilleren er vinneren.

Hint

  • Sørg for å stokke din kortstokk mellom spill, så hver spiller er sikret et tilfeldig utvalg av utdelt kort.
  • Vær forsiktig med å vise "hånd" til andre spillere, spesielt i "Go Fish", da dette vil gjøre det mye lettere for dem å jukse.