Andre klasse Grafiske Games



Det finnes mange forskjellige typer grafer, og disse inkluderer scatter, bar og linje grafer. Second-klasse barn er vanligvis av alderen 7 og 8, og dette er en god tid for dem å begynne å lære viktige begreper innenfor matematikk. Ideen om en graf kan læres opp til andre-klasse elever ved hjelp av noen enkle spill.

Giant Graf Spill

Et stort hvitt laken ca 10 fot med 10 fot er utarbeidet ved å tegne akser på den. Både x- og y-aksene bør gis en skala mellom 0 og 6. Resultatet bør være en gigantisk graf. Læreren forklarer at grafen er som et rutenett, og tallene på x-aksen og y-aksen er måter å beskrive en posisjon. Læreren står på grafen ved et gitt sett av koordinater, og ber elevene om å lese ut hvor langt langs x-aksen de er, og deretter hvor langt langs y-aksen de er. Studenter deretter bytter stående på den gigantiske grafen, og andre studenter må lese ut koordinatene.

Koordinater til Shapes

Elevene er delt inn i par, og er gitt laminerte grafer og en rekke laminerte former / bilder. Læreren forklarer konseptet av x- og y-aksen. Elevene bytter på å sette figurene på grafen mens den andre eleven må lese ut koordinatene til formen.

Tolkning av Bar diagrammer

Studentene er brutt ned i grupper på tre til fire barn. Laminerte søylediagram er delt ut til elevene. Hver stolpediagram som har en serie av mat på x-aksen, og frekvens ( "Hvor mange") langs y-aksen. Læreren forklarer elevene at disse søylediagrammer fortelle dem hva folk spiser til frokost og hvor mange folk spiser hver mat. Læreren forklarer begrepet hvordan søylediagrammer fungerer og deretter ber hver gruppe et spørsmål som "Hvor mange mennesker spiser en banan til frokost?"

koordinere Pictures

Studentene er delt opp i par. Hver student får en laminert blank graf og en rekke fargede klistremerker. Elevene bytter på å lage et bilde på grafene og deretter lese ut koordinatene til sine partnere. Den andre eleven har for å prøve å gjenskape det samme bildet på sin tomt grafen. Studenter deretter bytte roller.