Ideer og instruksjoner for en science fair prosjektet

Ideer og instruksjoner for en science fair prosjektet


Skole vitenskap messer tilbyr en mulighet for studentene til å vise prosjekter de har studert og jobbet med i løpet av skoleåret. Primære skoleprosjekter er vanligvis av skjermtype. Elementære barna kan vise modellene de har bygget eller gjennomføre demonstrasjoner som illustrerer vitenskapelige prinsipper. Høyere-klasse elever kan designe sine fair prosjektet rundt et eksperiment fra sin valgte disiplin.

Vitenskapelig metode

Alle science fair prosjekter bør benytte den vitenskapelige metode. Personlige observasjoner er gjort av studenten i hans nærmiljø. De kan være av natur eller noe annet i omverdenen. Et spørsmål skal utformes i hodet av de unge forskere om sine observasjoner. Foreløpige undersøkelser vil bidra til å danne en hypotese eller kvalifisert gjetning å svare på spørsmålet. Data må samles og presenteres til støtte for hypotesen.

eksperimenter

Et eksperiment er utformet for å teste gyldigheten av hypotesen. Alle variabler som påvirker resultatene må vurderes og kontrolleres. regulerte variable holdes konstant, mens den uavhengige variabelen blir endret. Den avhengige variabelen endrer seg som et resultat eller respons av den uavhengige variabelen. En student bør gjennomføre sitt eksperiment og vise sine resultater på en enkel, lett å forstå display. Resultatene skal være grundig analysert for å demonstrere sammenhenger og identifisere utløsende faktorer.

Barneskole

Noen prosjektideer for yngre studenter inkludere feil, sommerfugl, blad og frø samlinger som er korrekt montert, organisert og identifisert. Maur og meitemark gårder er flerårig favoritter for ungdommer. Sea ape reker er morsomt å vokse og studere. En stor del av yngre barnas utstillinger er plakat eller oppslagstavle forklare prosjektet. En rapport kan skrives med sine høydepunkter illustrert av en bakplate skjerm laget med fargerike materialer. Barn kan bruke herskere til å holde bokstavene rett på sine plakater.

Videregående skole

Høy skoleprosjekter kan velges fra en rekke vitenskapelige disipliner, inkludert botanikk, kjemi, fysikk, matematikk, teknologi, engineering, jord vitenskap eller informatikk. Måten ulike variabler påvirker plantenes vekst og spiring er populære fag. Fossiler, krystaller og studiet av lokale geologiske forhold kan gjøres om til interessante prosjekter. Den verden av datamaskiner er et rikt område for skjermer med eksperimenter i programmering og spillutvikling. Eksperimentene og konklusjoner skal vises i visuelt interessante trinn-for-trinn-skjermer.